اخبارخودرو

زیان ۲۱۰ میلیارد دلاری صنعت خودروسازی جهان از کمبود ریزتراشه‌ها

به گزارش صنعت کار، گزارش جدید شرکت مشاوره الکسی پارتنرز نشان می‌دهد ادامه کمبود ریز تراشه‌ها 210 میلیارد دلار به درآمد صنعت خودروسازی جهان در 2021 آسیب می‌رساند.

این رقم تقریباً دو برابر 110 میلیارد دلاری است که این شرکت در ماه مه پیش‌بینی کرده بود. ضرر و زیان تولیدکنندگان خودرو در ابتدای سال جاری میلادی یعنی آغاز کاهش تولید آنها 60.6 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شد.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند 7.7 میلیون خودرو از تولید دنیا در 2021 کم شود. این شرکت قبلا کاهش تولید 3.9 میلیون واحدی را تخمین زده بود.

این ارقام در شرایطی پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان خودرو همچنان درگیر کمبود ریز تراشه ها هستند. بحرانی که باعث توقف تولید در کارخانه‌های خودروسازی در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا شده است.

افزایش تقاضا برای قطعات الکترونیکی کمبود ریزتراشه‌های مورد نیاز خودروها را شدیدتر کرده و قیمت آن را بالاتر برده است. ریزتراشه‌های نیمه رسانا از قطعات اصلی در ساخت خودروهای جدید هستند و بیشتر در قطعات اصلی مثل فرمان و ترمز به کار می‌روند. در ساخت یک خودروی متوسط از صدها ریزتراشه نیمه رسانا استفاده می‌شود.

الکسی پارتنرز قبلا انتظار داشت تولید این قطعات در سه ماهه سوم 2021 بهبود یابد ولی در حال حاضر این زمان را تا حداقل سه ماهه دوم 2022 به تعویق انداخته است.

بسیاری ازخودروسازان بزرگ دنیا از جمله فورد و جنرال موتورز در مورد کاهش شدید درآمد در سال جاری میلادی به خاطر کمبود ریزتراشه هشدار داده‌اند. مدیرعامل جنرال موتورز در این هفته اعلام کرد عرضه ریزتراشه از مناطقی از جهان صورت می‌گیرد که نرخ پایین واکسیناسیون کرونا را دارند بنابراین بی‌ثباتی بالایی در عرضه این قطعات وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا