اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

از رشد 116 درصدی فروش تا توسعه هرچه بیشتر صنعت مس

به گزارش خبرنگار صنعت کار، فروش شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) در شش ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ با افزایش ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۳۴۹,۸۱۳,۱۰۳ میلیون ریال رسید.

همچنین فروش فملی در شهریور ماه ۱۴۰۰ با افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۸۶,۷۴۰,۶۵۸ میلیون ریال رسید.

از مجموع فروش فملی در شش ماهه نخست امسال ۱۹۷,۳۴۳,۸۰۷ میلیون ریال مربوط به فروش داخلی و ۱۵۲,۴۶۹,۲۹۶ میلیون ریال مربوط به فروش صادراتی بود.

محصول اصلی شرکت ملی صنایع مس ایران کاتد است که در شش ماهه نخست امسال ۷۶,۰۰۵ هزار تن از آن را تولید کرد و فروش این محصول نیز به ۱۶۶,۷۰۸,۹۷۵ میلیون ریال رسید.

اما چه عواملی در این رشد 116 درصدی فروش مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته اثر گذار بوده و توانسته میزان درآمد شرکت ملی مس را ارتقا دهد؟

بدون شک افزایش قیمت جهانی مس و ثبت رکورد تاریخی آن در بازارهای جهانی نقش مهمی در این افزایش داشته است.

از سال ۲۰۲۰ شاهد رشد اقتصادی در جهان هستیم که شرکت ملی مس نیز به آن توجه ویژه داشته و سعی بر آن دارد از این غافله عقب نماند. به طور کلی سالانه رشد اقتصادی ۲ تا ۲٫۵ درصد پیش بینی می شود.

روند تولید کاتد در کشورهای در حال توسعه نیز رو به افزایش است. چین، شیلی و ژاپن ۵۷ درصد از کل تولیدات مس جهان و آسیا را در اختیار دارد. این موضوع نشان می دهد تقاضا برای این فلز نیز افزایشی است.

افزایش تقاضا توانست قیمت مس را افزایش دهد وهمین موضوع سرمایه گذاری ها در این حوزه را افزایش داد. این افزایش قیمت توانست درآمدزایی شرکت ملی مس را افزایش داده و اجرای طرح های توسعه را افزایش دهد.

شرکت ملی مس برای استفاده از فرصت پیش آمده  در بازارهای جهانی، توسعه هرچه بیشتر را در دستور کار قرار داد و این موضوع را از حلقه اولیه یعنی اکتشاف تا تولید کاتد و آند اجرایی کرد.

رکوردهای حفاری و تولید و حاکی از عزم جدی «فملی» برای تحقق برنامه ها و دستیابی به سود بیشتر است. از سویی دیگر با افزایش درآمدهای این شرکت، اشتغالزایی نیز افزایش یافته و به نوعی محرومیت زدایی از مناطق معدنی صورت می گیرد.

شرکت ملی مس در کنار اجرای طرح های توسعه توجه ویژه به حوزه مسئولیت های اجتماعی داشته سعی برآن دارد توسعه پایدار در تمامی ابعاد را محقق کند.

 

کتایون ملکی

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا