اخبارتاپصنعت و معدن

قطار تغییرات مدیریتی به ایستگاه مبارکه رسید

به گزارش خبرنگار صنعت کار، محمد یاسر طیب نیا که عضویت در هیات مدیره شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، گل گهر و چادرملو و همچنین معاون خرید و امور معدنی شرکت فولاد مبارکه و قائم مقام مدیرعامل ذوب آهن را در کارنامه خود دارد با تصویب هیات مدیره به سمت مدیر عاملی فولاد مبارکه بزرگترین هلدینگ فولادی کشور منصوب شد.

این در حالی است که مدیرعامل سابق فولاد مبارکه از اسفند ماه سال گذشته با حواشی هایی همراه شد و امروز طیب نیا با سوابق معدنی و فولادی بر صندلی مدیریت می نشیند.

سوابق طیب نیا مدیرعامل جدید فولاد مبارکه حاکی از آن است که فردی آشنا به معدن و صنایع معدنی سکان هدایت این مجموعه بزرگ را بر عهده گرفته است . از سویی دیگر باتوجه به حضور وی در مجموعه فولاد مبارکه در سال های اخیر، می توان پیش بینی کرد برنامه های توسعه ای همچون گذشته اجرایی و تغییرات چندانی در روند اجرا ایجاد نخواهد شد.

از مهمترین برنامه هایی که فولاد مبارکه از سال گذشته آن را در دستور کار قرار داد طرح تحول دیجیتال است که براساس آن بهره وری در این مجموعه افزایش خواهد یافت و در نهایت سهامداران از سود حاصل بهره مند خواهند شد.

اما در کنار آن یکی از طرح های مهم، بهره برداری از نورد گرم 2  است که نقش مهمی در تامین ورق خودروسازان کشور ایفا می کند. بدون شک با توجه به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش تولید خودرو، بهره برداری از این طرح و عدم وابستگی به واردات بسیار ضروری خواهد بود باید دید برنامه طیب نیا برای سرعت بخشیدن به موارد یاد شده چه خواهد بود.

البته در بخش تامین مواد اولیه در حلقه بالادست یعنی معدن با توجه به مسئولیت قبلی طیب نیا نباید نگرانی چندان در برنامه ریزی های مدیریتی وجود داشته باشد.

به طور کلی امروز فولاد مبارکه در حوزه تولید و صادرات فولاد و محصولات فولادی یکی از تاثیر گذارترین هلدینگ های اقتصادی است که در حوزه صادرات  غیرنفتی نقش مهمی ایفا کرده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا