اخبارصنعت و معدن

جعفری: اجرای طرح های «توسعه ای با ارزش افزوده بالا» و «زیرساختی» در اولویت فولاد مبارکه باشد

به گزارش صنعت کار، وجیه الله جعفری که در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سخن می گفت، افزود: شرکت فولاد مبارکه در ادامه برنامه های توسعه ای، باید برنامه های جدی تری را در بخش زیرساخت با مشارکت بخش خصوصی دنبال کند و در این راه پشتیبانی از بخش تخصصی زیربناها را در دستور کار قرار دهد.

نقش آفرینی در زنجیره فولاد

وی گفت: فولاد مبارکه می تواند توسعه های جانبی برای ایجاد ارزش افزوده در زنجیره فولاد را با هدایت نقدینگی به این بخش تسریع بخشد تا بیش از پیش شاهد توسعه یافتگی این مجموعه اثرگذار باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار دولت سیزدهم را فرصتی برای تحولات جدید در این مجموعه فولادساز خواند و اظهار داشت: انتظار حاکمیت و ایمیدرو از مبارکه، توسعه از طریق همکاری و همدلی، استفاده از توان تخصصی کارکنان و توجه به رفاه نیروی انسانی است.

افزایش سرمایه و تعریف و تکمیل طرح خای توسعه

جعفری ضمن اشاره به جایگاه ویژه مبارکه در صنعت فولاد کشور، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد فولاد و ۷۰ درصد ورق کشور در فولاد مبارکه تولید می شود.

وی افزود: ثبت رکوردهای منحصر به فرد در بخش تولید و فروش فولاد مبارکه، حاکی از این است که توسعه در این مجموعه ادامه دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: افزایش سرمایه، تکمیل طرح های توسعه و تعریف طرح های جدید استراتژی هایی خواهد بود که توسعه را در این شرکت به همراه خواهد داشت. وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در کشور نیازمند اکتشافات جدید در عمق هستیم، ادامه داد: با وضع موجود اگر ذخایر معدنی به سرمایه گذاری تبدیل شود، به صورت قابل ملاحظه ای شاهد ارزش افزوده خواهیم بود.

جعفری اظهار داشت: در حال حاضر سهم ارزش افزوده معدن و صنایع معدنی ۳۰ درصد بخش صنعت و اشتغال آن ۲۶ درصد است.

هدفگذاری سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد دلاری

وی افزود: ایمیدرو و شرکت های وابسته و تابعه تا پایان سال گذشته ۲۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به ثبت رساندند که تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیارد دلار به این رقم افزوده خواهد شد.

برنامه افتتاح ۲ میلیارد دلار طرح برای سال ۱۴۰۰

جعفری عنوان کرد: سال گذشته نیز نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه به ثمر رسید و امسال حدود ۲ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح خواهد شد.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا