اخبارصنعت و معدن

بهبود کیفیت و کاهش قیمت لوازم خانگی در دستورکار تولیدکنندگان قرار گیرد

به گزارش صنعت کار، بهزاد رحیمی  درباره ممنوعیت واردات لوزام خانگی کره‌ای به ایران، گفت: تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند با انتقال تکنولوژی درصدد تولید محصولات باکیفیت برآیند و از آنجا که واحدهای بسیاری در حوزه تولید لوازم خانگی فعال هستند،در این بازار انحصار ایجاد نمی‌شود چراکه هر یک از این واحدها رقیبی برای دیگری هستند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد ممنوعیت واردات لوازم خانگی در پی کمبود منابع ارزی از سال 97، سبب شد واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی از توان داخل بیشتر استفاده کنند.

ضرورت همکاری‌های مشترک با سایر کشورها برای تولید لوازم خانگی باکیفیت از طریق سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به ضرورت ارتقا کیفیت، تنوع و کاهش قیمت لوازم خانگی، اضافه کرد: هرچند برخی تولیدکنندگان با تنوع‌بخشی توانسته‌اند سلایق مختلف مردم را پوشش دهند اما همچنان نیازمند بهبود کیفیت محصولات و تولید لوازم خانگی متنوع‌تر هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همکاری‌های مشترک با سایر کشورها برای تولید لوازم خانگی باکیفیت از طریق سرمایه‌گذاری را یکی از راهکارهای تنوع‌بخشی به محصولات این حوزه دانست و ادامه داد: در صورتی می‌توان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد که شاهد تلاش آنها برای تولید محصول باکیفیت و ارزان قیمت باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازار 500 میلیون نفری کشورهای همسایه و منطقه، صادرات را یکی از راهکارهای بهبود کیفیت لوازم خانگی داخلی برشمرد و تصریح کرد: حضور در بازار‌های خارجی و مشارکت با تولیدکنندگان خارجی جهت جذب بازار‌های منطقه‌ای یکی از ضرورت‌هایی است که باید در دستورکار تولیدکنندگان قرار گیرد علاوه بر این مهم توجه به هزینه‌های تولید و حذف هزینه‌های سربار به منظور کاهش قیمت لوازم خانگی از دیگر الزامات است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا