اخبارصنعت و معدن

دولت با حمایت از تولیدکنندگان داخلی به بهبود کیفیت لوازم خانگی کمک کند/ضرورت برنامه‌ریزی برای صادرات

به گزارش صنعت کار، عزت اله اکبری تالارپشتی ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای را اقدامی مهم در جهت حمایت از تولید داخل توصیف کرد و گفت: دنیای کنونی دنیای مراوده اقتصادی است و کشورها با یکدیگر در حال تجارت هستند، به طور مثال ممکن است ایران کالایی در اختیار داشته باشد که کشوری دیگر از تولید آن محروم است و در مقابل ما قادر به تولید کالایی نباشیم که در کشور دیگری تولید می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن پول‌های ایرانی خلاف قوانین بین‌المللی دانست و افزود: باید با حمایت مناسب از تولیدکنندگان داخلی، به آنها در تولید محصولات باکیفیت کمک کرد.

وی ادامه داد: با حمایت از شرکت های تولیدکننده داخلی، زمینه تولید محصولات جایگزین لوازم خانگی وارداتی فراهم خواهد شد زیرا این واحدها توان موردنیاز برای تحقق این مهم را دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ضرورت برنامه ریزی برای تولید لوازم خانگی باکیفیت، تصریح کرد: بایستی مشخص شود با ممنوعیت واردات کالاهای کره ای، چه اقداماتی جهت تقویت تولیدکنندگان داخلی نیاز است، دولت باید در عرصه اجرا با چابکی مناسب در راستای تحقق این موضوع اقدام کند، مجلس نیز آماده است در صورت نیاز به قانون به وظیفه تقنینی خود عمل کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در جنگ اقتصادی باید سازوکاری پیش بینی کنیم که کشور به یکی از صادرکنندگان مطرح دنیا تبدیل شود و در شرایط کنونی بخش خصوصی آمادگی دارد به ارتقا رتبه ایران در حوزه صادرات غیرنفتی کمک کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا