اخباربرترصنعت و معدن

انحصار در تولید لوازم خانگی شکسته شده است/ کره باید مجازات می‌شد

به گزارش صنعت کار، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص دستور رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی، گفت: هر کشوری که بخواهد توسعه یابد و در بازارهای جهانی صادرات داشته باشد باید به سمت خودکفایی در تولید حرکت کند.

وی افزود: اگر کشورها متکی بر واردات باشند در رقابت‌ها و تحولات بین المللی دچار بحران می‌شوند و به خاطر این نقطه ضعف، همواره مورد تهدید قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تولید را عامل استقلال و خودکفایی کشورها خواند و گفت: باید در راستای رونق و جهش تولید و بهره‌وری از فناوری‌های نوین گام برداریم.

سیاهکلی تعدد تولید کنندگان را عامل شکست انحصار دانست و افزود: یکی از علل مهم ایجاد انحصار در بازار خودرو، وجود تنها دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو در کشور بود که موجب ایجاد انحصار در تولید شد که تولید کننده و مصرف کننده هر دو ناراضی بودند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در تولید خودرو انحصار ایجاد شد و تولید کنندگان، کالاهای بی کیفیت به بازار عرضه کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: لوازم خانگی در بازار آزاد و رقابتی تولید شده و تولید کنندگان زیادی در کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند.

سیاهکلی ممنوعیت واردات لوازم خانگی را مجازات کره جنوبی خواند و گفت: ال جی و سامسونگ به خاطر تحریم آمریکا، ایران را ترک کردند لذا شایسته همکاری با ایران نیستند.

وی افزود: دستور مقام معظم رهبری موجب ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی نمی‌شود چون تعداد قابل توجهی تولید کننده لوازم خانگی در کشور وجود دارد. علاوه بر این امکان واردات این محصول از سایر کشورها فراهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم واردات هوشمند، گفت: دستور مقام معظم رهبری اقدام مقابله‌ای با کشوری است که درک درستی از تجارت ندارد و تابع تصمیمات آمریکا است.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا