نفت و پتروشیمیویژه ها

ظرفیت تولید روزانه بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر می‌رسد

به گزارش صنعت کار، علیرضا صادق‌آبادی اعلام کرد: واحد تقطیر فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس مهرماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تولید روزانه بنزین یورو ۴ کشور امسال به ۵۴ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز سوم ستاره خلیج فارس، روزانه ۱۲ میلیون لیتر دیگر به حجم بنزین یورو ۵ تولیدی ایران افزوده خواهد شد و تلاش بر این است که روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تولید کنیم و به هدف ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر نزدیک شویم.

صادق آبادی گفت: مصرف‌کنندگان بنزین باید بدانند چنانچه خودروی آنها از استاندارد یورو ۴ و ۵ برخوردار نباشد در صورت استفاده از بنزین عادی یا یورو ۴ و ۵ میزان آلایندگی آنها تفاوتی ندارد و عملکرد موتور خودرو تغییری نمی‌کند.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تأمین و رفع نیازهای پتروشیمی داخلی هم کمک شایانی می‌کند، به گونه‌ای که اگر ستاره خلیج فارس راه‌اندازی نمی‌شد پس از اعمال تحریم‌های احتمالی جدید بر ایران، فروش ۲۴۰ هزار میلیون لیتر میعانات گازی پارس جنوبی کار دشواری می‌شد، از این رو آثار جانبی این پالایشگاه بسیار بیشتر از تولید روزانه بنزین آن است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هدف ما از تولید مازاد بنزین مصرفی کشور، ذخیره‌سازی راهبردی برای کشور است و برای صادرات برنامه‌ای نداریم.

صادق آبادی به سهم ۷۴ درصدی نیروی کار و مهندسی ایرانی و تولید ایرانی در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: ۲۶ درصد از این پروژه محصول کار مهندسی و خرید خارجی و راه‌اندازی این پالایشگاه هم ۱۰۰ درصد ایرانی و بومی بود.

وی گفت: ارزش تولیدات فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود ۲۴ میلیون دلار است.
منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا