اخباربانک و بیمه

افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

به گزارش صنعت کار، در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحد کاهش به ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با هفت هزار و ۶۸۶ واحد افت به ۲۵۳ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۰ ‌هزار و ۹۹۶ واحد و شاخص بازار دوم ۷۰ هزار و ۳۳ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۹۵ واحد، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) با ۳۶ واحد، مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) با ۳۰ واحد، داروسازی روز دارو (دروز) با ۲۷ واحد و تامین سرمایه امین (امین) با ۲۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۴۲۸ واحد،  شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۹۴۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۷۵۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۶۹۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۱۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۸۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گروه دارویی برکت (برکت)  و پارس الکتریک (لپارس) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۰۴ ‌میلیون و ۲۳۱ هزار برگه سهم به ارزش پنج ‌هزار و ۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس حدود ۳۵۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه ‌میلیارد و ۳۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۶۸ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، بیمه سامان (بساما)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و قاسم ایران (قاسم) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، صنعتی مینو (غصینو) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا