اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

رییس خانه معدن: تقلبی در انتخابات کمیسیون معدن اتاق بازرگانی رخ نداده است

به گزارش صنعت کار، هیات رئیسه اتاق ایران پس از بررسی اعتراض‌های صورت‌گرفته اعضای کمیسیون معادن و صنایع معدنی به روند برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای این کمیسیون و به دلیل وجود تقلب و تخلف‌های گسترده در جریان برگزاری این انتخابات، تصمیم به ابطال آن گرفت.

محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران و عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی  درباره این موضوع به خبرنگار «صنعت کار» گفت: تقلبی در این انتخابات صورت نگرفته است. تقلب به این معناست که فردی از رای فرد دیگر استفاده کند، اما چنین اتفاقی رخ نداده است. بلکه روش اصلی آن است که تفاسیری در دستورالعمل های اتاق وجود دارد که براساس این تفاسیر مسئله انتخابات مطرح شده است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی باید پیش از برگزاری انتخابات نظر کاندیدا در تایید می کرد که آیا امکان شرکت در انتخابات را دارند یا خیر؟ درنتیجه تصمیم بر آن شد تا نتیجه انتخابات قبلی ابطال شود.

بهرامن اضافه کرد: البته تنها انتخابات کمیسیون صنایع و معادن ابطال نشده است بلکه  انتخابات در کمیسیون های صادرات و کشاورزی نیز به دلیل وجود ابهاماتی ابطال و مجدد برگزار می شود.

وی درباره حضور کاندیدای جدید در انتخابات روز یکشنبه نیز بیان کرد: کاندیدای جدید می توانند در انتخابات روز یکشنبه حضور داشته و منع قانونی برای آن وجود ندارد. اما به اعتقاد بنده اضافه شدن کاندیدای جدید بی معنا است و ممکن است کسی نتواند در روز یکشنبه برای انتخابات حضور داشته باشد و این موضوع هم می تواند شبهاتی را به همراه داشته باشد.

رییس خانه معدن ایران همچنین اظهار کرد: رای گیری الکترونیکی بود اما در این روش شبهاتی وجود دارد. باعتقاد بنده بر آن است رای گیری باید حضوری باشد.

آن طور که پیداست عدم رعایت آیین نامه اتاق بازرگانی باعث شد تا انتخابات کمیسیون معادن و صنایع معدنی ابطال و بار دیگر در روز یکشنبه برگزار شود. اعلام یکبار برای تاریخ برگزاری این انتخابات می تواند بر میزان مشارکت و تعداد کاندیدا اثر گذار باشد. پیش تر در انتخابات برگزار شده ابراهیم جمیلی به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شده بود.

 

کتایون ملکی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا