اخبارتاپصنعت و معدن

قرار داد جدید «تسلا» برای تامین نیکل

به گزارش صنعت کار،  ‏Prony  که در اوایل امسال عملیات زیان ده نیکل و کبالت در خاک فرانسه را از Vale  خریداری کرد ، گفت که تولید 44 هزار  تن نیکل را تا سال 2024 هدف قرار می دهد. این تقریباً دو برابر میزان تولید 2021 است.

مدیر عامل شرکت ، در بیانیه ای گفت که این معامله توسط معامله گر سوئیسی کالای Trafigura ، یکی از سهامداران اصلی Prony ، مذاکره شده است و تسلا تا کنون بزرگترین مشتری  این معدنچی است.

مجمع الجزایر جنوبی اقیانوس آرام در کالدونیای جدید ، در 1200 کیلومتری شرق استرالیا ، در ماه فوریه با اغتشاشات بر سر روند فروش مشاغل محلی Vale درگیر شد و معترضان گفتند که پیشنهاد محلی به طور ناعادلانه نادیده گرفته شده است.

‏Vale Nouvelle Calédonie ، که اپراتور معدن مشکل نیکل کبالت Goro بود ، از آنجا که دو سال عقب افتاده در 2010 شروع به کار کرد ، بار مالی برای وال بود.

مسائل مربوط به افزایش ، شامل 1.6 میلیارد دلار که مربوط به معادنی است که مشکلاتی داشتند و باعث شد تا این شرکت در سال 2019 قصد خروج از کالدونیای جدید را اعلام کند.  Vale بعداً دستورالعمل تولید نیکل 2020 خود را  کاهش داد .

چند هفته بعد ، معدنچی اعلام کرد که پیشنهادات غیر الزام آور برای VNC ، که شامل معدن Goro ، یک کارخانه فرآوری و یک بندر است را دریافت کرده است.

تسلا قبلاً با Prony به عنوان مشاور استانداردهای محصول و پایداری همکاری داشت.  این حرکت به دنبال اعلام سازنده EV بود که قصد داشت برای تأمین منابع تولید باتری به تجارت معدن حرکت کند.

‏Prony یکی از تأمین کنندگان نیکل است که تسلا برای اطمینان از تامین فلز باتری با آن قرارداد بسته است.  این فهرست شامل غول معدن BHP ، LON، است که سرمایه گذاری زیادی برای گسترش عملیات برای برآوردن تقاضای سرسام آور مورد انتظار دارد.

تحلیلگران تخمین می زنند که بازار نیکل ممکن است در سال 2023 با کمبود مواجه شود. این فلز به انرژی بیشتر در بسته های باتری ارزان تر و کوچکتر کمک می کند و به EV اجازه می دهد سریعتر شارژ شود و بین دوشاخه ها فاصله بیشتری داشته باشد.

ایلان ماسک ، رئیس تسلا ، سال گذشته وعده یک قرارداد میلیونی را با هر شرکتی که بتواند نیکل پایدار به این شرکت بدهد ، داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا