اخبارخودرو

طرح واردات خودرو در مسیر رسیدن به ایستگاه آخر/ رایزنی قالیباف با مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش صنعت کار، واردات خودرو از موضوعات پیچیده در  این صنعت است که در چند ماه اخیر تاثیر بسیاری بر وضعیت بازار داشته است.

خریداران خودرو تا به این لحظه در انتظار نهایی شدن این طرح و تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. طرحی که با وجود برخی ابهامات از شورای نگهبان دوباره راهی بهارستان شد تا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابهامات موجود درباره آن‌ را برطرف کند.
روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی دوباره طرح واردات خودرو گفت: بررسی این طرح در دستور کمیسیون است و باید جلسات آن‌ برگزار شود.
وی ادامه داد: باید با برگزاری جلسات ابهامات موجود رفع شود. البته قرار بود جلسه هفته گذشته برگزار شود اما با توجه به اینکه کمیسیون در نظر دارد وزیر صمت در جلسات باشند، به هفته جاری موکول شده است. این جلسه احتمالا روز‌ یکشنبه بعد از ظهر برگزار خواهد شد.
ایزد خواه همچنین بیان کرد: اینکه وزارت صمت حداقل تا پایان سال تمایلی به اجرای این طرح ندارد، موضوعی چالشی است و باید درباره آن مذاکره کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و‌ معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر مردم انتظاراتی از ما دارند و باید با مذاکرات این انتظارات را پاسخ داد.
وی درباره ایرادات وارده به طرح از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان تنها به چند ابهام اشاره داشته و‌ با رفع این ابهامات مشکلی وجود ندارد. اما در مورد مجمع تشخیص مصلحت نظام که گفته است طرح مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است اما ما چنین اعتقادی نداریم. در این باره آقای قالیباف صحبت هایی داشتند که مجمع هنوز نتیجه آن را به ما اعلام نکرده است.
ایزدخواه تصریح کرد: امیدوار هستیم در این دوره کار نهایی شود اما به هر حال بحث قانون گذاری زمان‌بر خواهد بود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا