اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تدوین برنامه ای برای آینده، اولویت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران

به گزارش صنعت کار، کمیسیون معادن و صنایع معدنی در دور جدید فعالیت خود می تواند در حل مشکلات موجود در این بخش موثر باشد و در کنار دولت به عنوان مشاور و کارشناس قرار بگیرد.

ابراهیم جمیلی رییس کیمسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در گفت و گو با خبرنگار «صنعت کار»  با اشاره به اولویت های این کمیسیون در دوره جدید، اظهار کرد: اولویت اصلی ما استفاده از تمامی فعالان معدنی و صنایع معدنی جهت استفاده در تدوین برنامه ای برای آینده است. بخش معدن کشور باید در مسیر حرکت کند که مشکلات آن کمتر شده و فعالیت بیشتری داشته باشد تا در نتیجه آن شاهد اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار خارجی بود.

وی ادامه داد: درواقع برنامه ها باید به صورتی باشد که بازار سرمایه ترغیب به سرمایه گذاری در صنایع معدنی باشند و بتوان معادن غیر فعال را فعال کرد.

جمیلی همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط بخش معدن با دانشگاه، تصریح کرد: ارتباط با دانشگاه ها از دیگر برنامه های ما برای دور جدید کمیسیون است. در ارتباط با دانشگاه ها تا به امروز توفیق چندانی نداشته ایم. البته بنده به شخصه همکاری زیادی با دانشگاه ها داشتم که نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، اعضای توانمندی هستند که متاسفانه مقداری به دور از تصمیم گیری ها بودند، اما برنامه ما این است که بتوانیم از پتانسیل های موجود استفاده کرده و بتوانیم کارهای عملی انجام دهیم.

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا کارنامه ای از اقدامات اجرایی داشته و بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

جمیلی تصریح کرد: امروز زمان کار اجرایی است تا بتوانیم مشکلات بخش معدن را حل کرده و در مسیری پیش برویم که معادن ما قابل رقابت با معادن دنیا باشند. ما نمی توانیم از تکنولوژی عقب بمانیم باید این مسائل حل و موانع از میان برداشته شود. در این میان رسانه ها به عنوان یار دوازدهم باید کنار کمیسیون قرار گرفته و به سمت و سویی برویم که منطق حکم فرما است.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا