اخبارنفت و پتروشیمی

آیا نگرانی‌ها برای تامین گاز در زمستان منتفی می‌شود؟/مذاکره برای واردات گاز از ترکمنستان ادامه دارد

به گزارش صنعت کار،  مصطفی نخعی در تشریح جلسه امروز(یکشنبه 25 مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این کمیسیون به منظور بررسی “برنامه‌های آتی شرکت ملی گاز ایران و نیز تأمین سوخت زمستانی کشور” خبر داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین گاز خانگی و صنعتی به‌عنوان مسئله بسیار مهم برای نمایندگان محور اصلی این جلسه بود به همین منظور پیرامون میزان تولید و مصرف بحث‌های صورت گرفت.

وی افزود: همچنین سوالی ازسوی نمایندگان مطرح شد؛ مبنی بر اینکه آیا ممکن است مانند سال گذشته با ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها و به دنبال آن خاموشی برق رو به رو شویم؟ که آقای چکینی و دیگر مسئولان همراه برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن تلاش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.

نخعی با بیان اینکه مذاکرات مسئولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است، اضافه کرد: در این راستا وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد لذا درصورت واردات مجدد گاز از  ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: جلسات ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است تا بتواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع(مازوت و گازوئیل) جبران کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، می‌توان امیدوار بود؛ زمستان امسال با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو خواهیم شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا