اخبارتاپخودروصنعت و معدنویژه ها

محدودیت های چینی صنعت خودروسازی جهان را تهدید می کند

به گزارش صنعت کار، تولید منیزیم  تقریباً در انحصار چین است و این ماده  یکی از اجزای اصلی تولید آلیاژ آلومینیوم است.  حدود 87 درصد از منیزیم جهان از چین تامین می شود و بیشتر آن از شهر یولین در استان شانشی تولید می شود.

تولید منیزیم فوق العاده انرژی بر است.  برای تولید یک تن فلز 35 تا 40 مگاوات ساعت انرژی لازم است.  علاوه بر این ، ذخیره فلز به ویژه دشوار است ، زیرا پس از سه ماه اکسیداسیون اتفاق می افتد.

در اوایل اکتبر ، کمیسیون توسعه و اصلاحات شهر یولین سند جدیدی را در زمینه دستیابی به اهداف کاهش شدت و مصرف انرژی تا سال 2021 منتشر کرد. در این سند مقرر شده بود که صنایع یا بنگاه های اقتصادی پر مصرف باید از سپتامبر تا دسامبر تولید خود را کاهش داده یا متوقف کنند.

این محدودیت های تولید به ویژه بر تولید منیزیم تأثیر گذاشته است ، به طوری که 35 تا 50 کارخانه ذوب منیزیم تا پایان سال تعطیل شده اند.  مقامات محلی به بقیه گفتند برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن اهداف مصرف انرژی ، سطح تولید را تا 50 درصد کاهش دهند.

 تاثیر بر صنعت خودرو

کمبود این فلز می تواند بر صنعت خودرو تأثیر منفی بگذارد.

آموس فلچر ، کارشناس و تحلیلگر می گوید: “هیچ جایگزینی برای منیزیم در تولید ورق آلومینیوم و بیلت وجود ندارد.”  “35 درصد از تقاضای پایین دست برای منیزیم ورق خودکار است – بنابراین اگر عرضه منیزیم متوقف شود ، کل صنعت خودرو به طور بالقوه مجبور به توقف خواهد شد.”

محدودیت های تولید در افزایش قیمت منعکس شده است ، منیزیم وارد شده در اروپا طی ماه گذشته 75 درصد افزایش یافت و به رکورد بالای 9000 دلار در هر تن رسید.  اروپا 45 درصد از کل منیزیم تولید شده در چین را وارد می کند و خطر ایجاد تنگنایی را ایجاد می کند که تلفات گسترده تولید در صنعت خودروسازی اروپا را تهدید می کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا