اخباربرترصنعت و معدن

رشد ۲برابری صادرات لوازم خانگی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش صنعت کار، سیدرضا فاطمی‌امین، با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی و افزایش نسبی قیمت‌ها در روزهای اخیر این کالاها در کشور اظهار داشت: بحث لوازم خانگی موضوعی است که خوشبختانه در این حوزه یک رشد خوب در حوزه تولید داشتیم و کیفیت این کالاها رشدی قابل‌قبول داشت؛ ما هم حمایت ویژه‌ای از تولید صنایع لوازم خانگی خواهیم داشت.

وی افزود: قرار شده است تا سال 1404 تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی در کشور بالغ بر دو برابر وارداتی که برای اجزا و قطعات دارند صادرات داشته باشند که بیانگر حرکت خوب به‌سمت افزایش تولید خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته این کار شرطی دارد که باید تولیدکنندگان رعایت کنند و آن هم رعایت حقوق مصرف‌کننده خواهد بود و به‌صورت ویژه درباره قیمت‌های لوازم خانگی به همکاران وزارتخانه سپرده‌ام که این مسئله به‌صورت ویژه بررسی و پیگیری شود.

فاطمی امین عنوان کرد: البته دو چیز داریم؛ یکی گرانفروشی یکی گرانی، گاهی به‌خاطر افزایش قیمت مواد اولیه تغییر قیمت می‌دهند گاهی هم گرانفروشی که اگر این صنایع اقدام به گرانفروشی کرده باشند باید سریعاً نسبت به اصلاح قیمت اقدام کنند.

وی ادامه داد: اما اگر بحث گرانی قطعات و مواد اولیه مصرفی باشد باید موضوع بررسی و پیگیری شود و سعی کنیم مواد اولیه را با قیمت پایین‌تری به دست این تولیدکنندگان برسانیم.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا