اخبارصنعت و معدن

ایران‌خودرو و فولاد مباركه دو بازوی استراتژیك برای توسعه اقتصادی كشور

به گزارش صنعت کار،  محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ابتدای این نشست اظهار کرد: فولاد مبارکه همواره تأمین تقاضای داخل و حتی توسعه صادرات را وظیفه خود دانسته و تلاش می‌کند تا به بهترین شکل انتظارات بازار و صنایع پایین‌دستی را برآورده کند، به طوری که در حال حاضر بیش از 90 درصد نیاز شرکت ایران‌خودرو به محصولات فولادی توسط شرکت فولاد مبارکه تأمین می‌شود و در عین حال، ارتقای کیفیت محصولات، جزو اولویت‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه می‌باشد که البته علی‌رغم افزایش استانداردهای کیفی خودروسازی در سال‌های گذشته، ما نیز به عنوان تأمین‌کننده مواد اولیه صنعت خودروسازی، وظیفه خود می‌دانیم تا کیفیت محصولات را بالاتر ببریم و این مهم در دستور کار قرار گرفته و به سرعت و قوت اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به برنامه وزیر محترم صمت برای افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور، شرکت فولاد مبارکه در حال برنامه‌ریزی‌های لازم است تا هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در برنامه افزایش تولید خودرو در کشور سهیم باشد و به خوبی نقش‌آفرینی کند، این در حالی است که در گذشته موانعی همچون اخذ مجوزها و فرایندهای اداری وجود داشت اما با همت مجموعه جدید وزارت صمت و شرکت فولاد مبارکه، این موانع در حال برطرف شدن است تا برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای برنامه‌ریزی شده و به سرعت اجرایی و عملیاتی شوند و در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» شاهد رونق و جهش تولید به ویژه در بخش صنعت کشور باشیم، در عین حال ما به تولیدات فولاد مبارکه و همچنین محصولات ایران‌خودرو نگاه ملی داریم و منافع ملی و منویات مقام معظم رهبری همواره بر هر موضوع دیگری برای ما ارجحیت دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه آمادگی کامل دارد تا در راستای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش ظرفیت تولید خودرو، جهت تنظیم بازار، در تأمین فولاد و مشتقات مورد نیاز صنعت خودرو پشتیبانی کند.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه همکاری بین این دو شرکت بزرگ صنعتی و ملی اظهار داشت: امیدواریم با استقرار تیم جدید مدیریتی در شرکت فولاد مبارکه، برخی از مشکلات مرتفع شده و ادامه همکاری‌ها با ایران‌خودرو به عنوان اصلی‌ترین مشتری محصولات فولاد مبارکه منجر به هم‌افزایی‌های بیشتر باشیم، البته بخشی از حوزه مواد اولیه و تجهیزات الکترونیکی به محصولات خارجی وابسته است که می‌توان با همکاری و هم‌افزایی هوشمند در زنجیره تأمین، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب آن‌ها را داخلی‌سازی کنیم.
وی همچنین با تأکید بر این که ایران‌خودرو و فولاد مبارکه دو شریک استراتژیک و ملی محسوب می‌شوند، افزود: همواره در 3  دهه گذشته رابطه این دو شرکت صرفاً خریدار و فروشنده بوده، درحالی که با توجه به حجم تعاملات و اهمیت آن‌ها در صنعت کشور بهتر است با انعقاد قرارداد یک همکاری جامع و کامل داشته و بتوان برای بلندمدت برنامه‌های توسعه‌ای با بهره‌وری بالاتر تدوین کرد؛ علاوه بر این موضوعات، شرکت ایران‌خودرو در جهت داخلی‌سازی محصولات صنعت خودرو حوزه‌های مناسبی را شناسایی کرده که در صورت تمایل شرکت فولاد مبارکه می‌توانیم به صورت مشترک روی آن‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشیم.
گفتنی است در این جلسه، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو و سایر معاونین مدیرعامل ایران‌خودرو به تشریح دغدغه‌ها و بیان جزئیات همکاری با فولاد مبارکه پرداختند.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا