اخباربرترصنعت و معدن

معاون وزیر صنعت: صنایع کوچک ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات می‌گیرند

به گزارش صنعت کار،علی رسولیان افزود: این تسهیلات در ۲ بخش یکی برای احیای واحدهای کوچک راکد و دیگری برای صنایعی که در مرحله نصب ماشین آلات هستند، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات تا یک ماه آینده اجرایی می شود، ابراز داشت: تسهیلاتی که هم‌اکنون به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود از چند منبع است که از جمله آن‌ها می‌توان به «طرح تام » اشاره کرد که از طریق بانک‌های صنعت و معدن و نیز تجارت به صنایع بزرگ تخصیص پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: بخش دیگر اعتبارات تبصره ۱۸ است که به تازگی ابلاغ شد و توسط معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سایت «بهین یاب» پرداخت می‌شود.

رسولیان ادامه داد: نوعی دیگر از تسهیلات نیز از منابع داخلی بانک‌ها و منابعی است که دیگر وزارت‌خانه‌ها مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفری ۲ روزه واحدهای صنعتی از غرب تا شرق استان سمنان را بازدید و چند طرح تولیدی و توسعه‌ای را افتتاح کرد.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا