اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

از کمبود زغال‌سنگ تا بحران برق

به گزارش صنعت کار، قیمت های آتی زغال سنگ چین پس از نگرانی از دخالت دولت کاهش یافته است. پس از آنکه مقامات برنامه ریزی دولتی اعلام کردند در حال بررسی راه هایی برای مداخله برای بازگشت رکورد قیمت زغال سنگ به “محدوده منطقی” هستند ، معاملات آتی زغال سنگ روز سه شنبه با کاهش 8 درصدی به حد نزولی خود رسید.

بیشترین معامله قرارداد زغال سنگ حرارتی در بورس کالای ژنگژو ، برای تحویل در ماه ژانویه ، در هر تن به 1،755.40 یورو (275 دلار) کاهش یافت و روز سه شنبه به بالاترین سطح خود رسید. شاخص CSI Coal معادن بزرگ چین نیز 8.5 درصد کاهش یافت.

این رکود پس از آن رخ داد که کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اعلام کرد در صورت افزایش قیمت زغال سنگ “اقدامات ویژه ای را برای مداخله انجام خواهد داد”. این کمیسیون همچنین اعلام کرد که برای کاهش فشار بر صنعت ، جلسه ای با بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ چین ترتیب داده است.

‏ NDRC گفت: “افزایش قیمت فعلی کاملاً از اصول عرضه و تقاضا منحرف شده است.” ”

تکیه بر زغال سنگ

چین برای تولید برق خود به زغال سنگ حرارتی وابسته است. با این حال ، برنامه ریزان دولتی با بستن اجباری معادن زغال سنگ برای دستیابی به اهداف دقیق انتشار کربن ، قدرت مشتق شده از زغال سنگ را محدود کرده اند. این کمبود در عرضه داخلی باعث شد که پکن دستور افزایش معادن را برای افزایش تولید صادر کند. با این حال ، سیل اخیر در استان شانشی تلاش های افزایش تولید را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

این کمبودها به تکیه بیشتر به زغال سنگ وارداتی برای پر کردن شکاف منجر شده است. چین معمولاً فقط حدود 10 درصد زغال سنگ خود را وارد می کند. با این حال ، در ماه سپتامبر ، چین 32.9 میلیون تن زغال سنگ وارد کرد که 76 درصد بیشتر از سپتامبر سال گذشته است.

بحران انرژی

کمبود زغال سنگ در این کشور ناشی از عوامل مختلفی است ، از جمله افزایش تقاضا پس از همه گیری کرونا، ذخایر کم و منابع تحت تاثیر شرایط جوی شدید ، و اختلالات مربوط به حمل و نقل.
افزایش قیمت زغال سنگ ، به نوبه خود ، سودآوری بسیاری از نیروگاه های زغال سنگ چین را غیرممکن کرده و آنها را مجبور به کاهش تولید کرده، در نتیجه کمبود گسترده برق را ایجاد کرده است.

تریسی شیان لیائو ، استراتژیست کالاها در Citi می گوید: “ما انتظار داریم که زغال سنگ و منبع تغذیه چین تا زمستان ادامه یابد.”

در بیانیه ای جداگانه ، NDRC اعلام کرد که اطمینان می دهد معادن زغال سنگ با ظرفیت کامل کار می کنند و هدف آن دستیابی به حداقل 12 میلیون تن در روز تولید است. این تلاش برای افزایش عرضه شامل تأییدیه برای معادن جدید زغال سنگ است ، زیرا برنامه ریزان چینی سعی می کنند از قطعی برق مداوم در ماه های زمستان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا