اخباربانک و بیمهبرتر

تداوم افزایش طلای جهانی

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۵ دلار و ۷۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۷۸۶ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

قیمت طلا از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون بین ۱۷۴۸ دلار تا ۱۸۰۰ دلار معامله شده و دلار ضعیف در معاملات روز پنج شنبه این فلز را به بالاترین حد محدوده مذکور رساند. دلار ضعیف‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس گفت: طلا نیروی صعودی ایجاد نکرده زیرا با توجه به ابهامات در خصوص اقداماتی که بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم انجام می دهد، روند بازده واقعی معلوم نیست.

بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد در پنج ماه گذشته صعود کرده و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی محسوب می شود، افزایش داده است.

دو مقام بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اگرچه بانک مرکزی باید تعدیل برنامه‌های محرک مالی را آغاز کند اما برای افزایش نرخهای بهره هنوز خیلی زود است.

بر اساس گزارش رویترز، اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند بانک مرکزی انگلیس نخستین بانک مرکزی خواهد بود که در دوران پساکرونا نرخهای بهره را افزایش می‌دهد اما نخستین افزایش نرخها پیش از سال آینده انجام نخواهد شد.

طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی شناخته می‌شود با این حال تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالاتر می برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۳۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۰۵۸ دلار و ۴۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایشبه ۲۰۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا