اخبارصنعت و معدن

انبارهای لوازم خانگی مملو از کالا است/ التهاب بازار در اثر فضای روانی

به گزارش صنعت کار،  معصومه پاشائی بهرام درباره گرانی لوازم خانگی در بازار، گفت: هرچند واردات لوازم خانگی از سال 97 ممنوع بود اما عده‌ای از ممنوعیت واردات لوازم خانگی دو برند کره‌ای سوءاستفاده کرده و درصدد التهاب بازار برآمدند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نابسامانی بازار لوازم خانگی موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن با دعوت از مسئولان مربوطه علت را جویا شود، افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده در این نشست نه تنها تولید واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی طی ماه‌های گذشته کاهش نداشته بلکه تولید محصولاتی مانند یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و.. رشد نیز داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر انبارهای لوازم خانگی مملو از کالا است به گونه‌ای که تولیدکنندگان در تلاش‌اند با طرح‌های اقساطی، برگزاری جشنواره‌ها و… مردم را به خرید ترغیب کنند.

التهاب بازار لوازم خانگی ناشی از فضای روانی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم التهاب بازار لوازم خانگی را ناشی از فضای روانی دانست و ادامه داد: با و جود اینکه از سال 97 واردات لوازم خانگی ممنوع بوده اما در حال حاضر می‌توان به راحتی برندهای خارجی این محصولات را در بازار خریداری کرد حتی به روزترین لوازم خانگی نیز در بازار یافت می‌شود که این وضعیت نشانه‌ی قاچاق است.

لوازم خانگی به میزان کافی در بازار موجود است

پاشائی بهرام با تصریح بر اینکه مردم نگران نباشند زیرا لوازم خانگی به میزان کافی در بازار موجود است، عنوان کرد: هرچند از اقدامات تولیدکنندگان برای تولید لوازم خانگی در شرایط تحریمی تشکر می‌کنم اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دستور مقام معظم رهبری برای آن‌ها فرصتی در جهت ارتقا کیفیت و کاهش قیمت محصولات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در نشست کمیسیون اتحادیه‌های تولیدکننده لوازم خانگی ملزم شدند که با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کنند که در روزهای اخیر محصولات خود را گران نکردند، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید با جدیت برای تولید لوازم خانگی باکیفیت و با کمیّت کافی برنامه‌ریزی کنند به گونه‌ای که کمبود برندهای خارجی در بازار احساس نشود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا