اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کربن زدایی در بخش معدن نیازمند استانداردهای موثر

به گزارش صنعت کار، مارک کوتیفانی  مدیر اجرایی در پاسخ به این سوال که چرا Anglo American متعهد به کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود مانند برخی از رقبای خود نشده است ، گفت که این امر تا حدی به دلیل عدم اعتقاد به استانداردها و فرآیندهای فعلی گزارش کربن است.

وی گفت: “ما در حال حاضر مشکلی داریم که صادقانه معتقد نیستیم استاندارد موثر واقعی برای استفاده وجود دارد.

معدن مسئول 4 تا 7 درصد انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در سطح جهان است که بیشتر آنها از بخش زغال سنگ ناشی می شود.  با این حال ، این رقم کل تصویر را نشان نمی دهد.

این شامل مواردی است که تحت محدوده 1 (انتشارات ناشی از عملیات مستقیم) و محدوده 2 (انتشار از انرژی تولید شده به عملیات برق) قرار می گیرد ، و شامل مواردی نمی شود که حوزه 3 در نظر گرفته شده است. این به آلودگی ناشی به مرحله استفاده مشتریان از محصول نهایی اشاره دارد، مانند احتراق زغال سنگ – و تقریباً 28 درصد از کل جهان را شامل می شود.

اکثر معدنچیان اصلی ، از جمله Glencore ، BHP و Rio Tinto ، در حال حاضر برنامه هایی برای کاهش برخی از آلایندگی های مرتبط با خود دارند ، حتی اگر در مورد اینکه آیا محدوده 3 باید به طور جهانی گنجانده شود ، بحث شده است.  اما همانطور که کوتیفانی نشان می دهد ، آیا نیاز است که استاندارد خاصی در صنعت در این بخش اتخاذ شود یا این بهانه ای برای بی تحرکی است؟

 

 شمارش تاثیر کربن

به گفته مشاوره Mckinsey and Company ، معادن می توانند از لحاظ نظری به طور کامل عملیات کربن زدایی خود را-به استثنای متان فراری-از طریق بهره وری عملیاتی ، برق رسانی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به طور کامل کربن زدایی کنند.  اگرچه این امر به عوامل زیادی مانند موقعیت و دسترسی به سرمایه بستگی دارد درواقع می توان گفت: “اگر نمی توانید آن را اندازه گیری کنید ، نمی توانید آن را بهبود بخشید.”  گزارش پایداری و حسابداری کربن ابزارهای ضروری برای معدنچیان در هنگام اعمال تغییرات و پیگیری پیشرفت است.

پرکاربردترین ابزار برای حسابداری کربن ، پروتکل گاز گلخانه ای است که در دهه 1990 راه اندازی شد و اکنون توسط اکثر شرکت های Fortune 500 استفاده می شود.  این پروتکل یک استاندارد حسابداری بین المللی جامع ، و همچنین آموزش و ابزارهایی برای شرکت ها برای محاسبه انتشار گازهای گلخانه ای و اندازه گیری مزایای پروژه های کاهش تغییرات آب و هوایی را ارائه می دهد.

سازمان گزارشگری پایداری مستقل ابتکار گزارش گیری جهانی (GRI) ، که با پروتکل گازهای گلخانه ای مطابقت دارد ، در حال حاضر مجموعه ای از استانداردهای گزارش دهی ویژه صنایع خاص ، از جمله معدن را توسعه می دهد.  این برنامه که به نام بخش بخش است ، به منظور کمک به صنایع تأثیرگذار برای درک و پرداختن به چالش های پایداری مشترک و بهبود سازگاری گزارش ها ، از جمله در مورد انتشار گازهای گلخانه ای است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا