اخبارصنعت و معدن

افزایش ۲۷.۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم در نیمه نخست امسال

به گزارش صنعت کار، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۲۰۰ تن فولاد خام تولید شده که نسبت به ۱۴ میلیون و ۲۳۷ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته افت ۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد که بیشترین میزان کاهش تولید محصولات معدنی در نیمه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

پس از آن سیمان نیز ۹.۲ درصد کاهش تولید را در نیمه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۳۵ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۶۰۰ تن به ۳۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.

کنسانتره زغالسنگ نیز با تولید ۷۲۴ هزار تن در مجموع شش ماهه امسال کاهش شش درصدی تولید را ثبت کرده است. طی نیمه نخست سال ۱۳۹۹، از این محصول معدنی ۷۷۰ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده بود.

کمترین میزان کاهش تولید در این مقایسه آماری مختص آلومینا و محصولات فولادی است که به ترتیب ۴.۶ درصد و ۳.۸ درصد افت تولد را تجربه کرده‌اند. آلومینا از ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ تن به ۱۱۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده و محصولات فولادی نیز از ۱۳ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ تن به ۱۲میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در مجموع شش ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است.

بر اساس این گزارش، به ترتیب شمش آلومینیوم، شیشه جام، ظروف چینی، کاشی و سرامیک و کاتد مس در شش ماهه امسال افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تجربه کرده‌اند.

شمش آلومینیوم با ۲۷.۷ درصد افزایش از ۲۰۸ هزار و ۱۰۰ تن به ۲۵۶ هزار و ۸۰۰ تن، شیشه‌جام با ۲۵.۴ درصد رشد تولید از ۵۲۴ هزار و ۷۰۰ تن به ۶۵۸ هزار و ۲۰۰ تن و ظروف چینی با افزایش ۱۷.۲ درصد از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن به ۲۹ هزار و ۹۰۰ تن تولید در مجموع شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده‌اند.

همچنین کاشی و سرامیک در این مدت با افزایش ۵.۷ درصد از ۲۰۹ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع به ۲۲۱ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ تن افزایش تولید داشته است.

در نهایت نیز کاتد مس ۳.۷ درصد افزایش تولید را تجربه‌ کرده‌ است. از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۵۰ هزار و ۷۰۰ تن کاتد مس تولید شد. میزان تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ تن ثبت شده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا