اخباربرترخودرو

ورشکستگی واحدهای تولید تایر با مقاومت در افزایش قیمت

به گزارش صنعت کار، افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر، هزینه های تولید برای فعالان این صنعت را با رشد همراه کرده است. بر همین اساس پیشنهاد افزایش قیمت برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدکننده ارائه شد که سازمان حمایت با آن موافقت نکرد.

بار دیگر نایب رئیس انجمن صنعت تایر ایران ضمن تشریح عوامل تاثیرگذار بر افزایش هزینه‌های تولید و به ویژه مشکلات در واردات مواداولیه خارجی مورد نیاز و افزایش چشمگیر هزینه‌های حمل‌ونقل، خواستار تایید افزایش قیمت‌ها توسط سازمان حمایت شد.
عبدالله شهریوری دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت تایر درباره این موضوع  گفت: در حال حاضر دیگر بحث افزایش 15 درصدی قیمت مطرح نیست بلکه پیشنهاد افزایش دو مرحله ای، مرحله اول 20درصد و دوم 10 درصد مطرح است که در مجموع با توجه به افزایش شدید قیمت مواد اولیه افزایشی 30 درصدی مطرح شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت تایر دچار مشکل شده زیرا تمام مواد اولیه با افزایش قیمت شدیدی همراه شده، در حالی که افزایش قیمت تایر آخرین بار در آبان ماه سال گذشته انجام شده است.
شهریوری در ادامه با تاکید بر موضوع افزایش قیمت تایر بیان کرد:  اگر نگاهی به قیمت مواد اولیه ای که در بورس عرضه می شوند داشته باشیم خواهیم دید، در یک سال اخیر با افزایش قیمت های چند برابری همراه بوده اند. درنتیجه تایر نیز به ناچار مجبور به افزایش قیمت است.
وی افزود: از سویی دیگر در سال جاری با افزایش حقوق و دستمزدها و هزینه های سرباره مواجه بودیم که بر قیمت تمام شده موثر است.
به گفته دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت تایر، امروز کارخانه ها ناچار به افزایش قیمت هستند در غیر این صورت ممکن است به مرز ورشکستگی برسند. بسیاری از کارخانه های تایر سازی با این افزایش قیمت به نقطه سر به سر خواهند رسید و این حاکی از آن است که در حال حاضر در نقطه زیان قرار دارند.
وی اظهار کرد: حال در چنین شرایطی چرا نباید قیمت تایر افزایش قیمت داشته باشد وقتی قیمت مواد اولیه با رشد شدید قیمت ها همراه بوده اند.  بررسی این قیمت ها در بورس به خوبی قابل انجام است، البته فراموش نکنیم مواد اولیه با ارز نیمایی خریداری می شود و همین موضوع باعث شده تا کارخانه ها توانی برای نوسازی ماشین آلات نداشته باشند.
آن طور که پیداست در صورتی که سازمان حمایت با افزایش قیمت تایر موافقت نکند بسیاری از واحدها با مشکل تامین نقدینگی مواجه و همین موضوع می تواند آنها را به مرز تعطیلی بکشاند.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا