اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تغییرات قیمتی سنگ آهن با سیاست های کنترلی چین

به گزارش صنعت کار، به گزارش صنعت کار، قیمت سنگ آهن در روز چهارشنبه در بحبوحه مداخله چین برای کاهش قیمت کالاها کاهش یافت، در حالی که تقاضا برای فولاد به دلیل کنترل تولید پایین ماند.

معاملات آتی سنگ آهن در بورس دالیان برای تحویل در ژانویه با 1% افزایش به 707 یوان در هر تنرسید و از 4.1% کاهش در اوایل جلسه بهبود یافت.

تحلیلگران CITIC Securities در یادداشتی می‌گویند: «تحت تأثیر کنترل‌های مصرف انرژی، محدودیت‌های زیست‌محیطی در طول فصل گرمایش زمستانی و بازی‌های المپیک زمستانی… انتظار می‌رود عرضه فولاد به طور مداوم محدود شود، تقاضای سنگ آهن در درازمدت کاهش خواهد یافت».

کابینه چین یک برنامه اقدام برای رساندن انتشار کربن به اوج قبل از سال 2030 صادر کرد و از صنعت خواست به کاهش ظرفیت فولاد، بهبود نرخ بازیافت ضایعات فولادی و ترویج فناوری‌های کوره‌های قوس الکتریکی ادامه دهد.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، سود صنعتی این کشور در ماه سپتامبر به دلیل سودهای قوی در بخش های معدن و تولید مواد خام با سرعت بیشتری افزایش یافت، اگرچه قیمت های بالای کالاها و مشکلات زنجیره تامین همچنان بر سودآوری شرکت ها تاثیر می گذارد.

تصمیمات چین می تواند بازار جهانی فولاد و سنگ آهن را تحت تاثیر قرار داده و قیمت ها را تغییر دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا