اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

یزدی زاده: توزیع عادلانه مواد اولیه، اصلی ترین چالش زنجیره فولاد

به گزارش صنعت کار، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشست خبری خود در حاشیه نمایشگاه MINEX درباره تنوع محصولات بیان کرد: بیش از ۱۵ نوع محصول جدید در سبد تولید داشته ایم که این تنوع محصول بی سابقه بوده و عمدتا محصولات صنعتی هستند.

وی افزود: ذوب آهن در حال حاضر قادر به تامین نیاز ریل کشور است.

یزدی زاده همچنین در پاسخ به «صنعت کار» اظهار کرد: با توجه به اینکه ذوب آهن کمترین بهره را از یارانه انرژی دارد و خود در صورت عدم محدودیت آب، برق تولید می کند. البته با توجه به نوع تکنولوژی تولید، کمبود گاز چندان تهدیدی برای ذوب آهن محسوب نمی شود.

وی همچنین در پایخ به سوال دیگر «صنعت کار» درباره طرح جهش مسکن، اضافه کرد: ما با توجه به پتانسیل خوبی که در صنعت فولاد داریم، توانایی تامین این نیاز را دارا هستیم. از سویی دیگر ۱ میلیون واحد بیشتر از ۴ میلیون تن فولاد مصرف ندارد. درواقع مشکلی بابت تامین نیاز فلز این طرح نیست.

یزدی زاده بیان کرد: بزرگترین مشکل ما بحث های بروکراسی است به ویژه در حوزه صدور مجوز ها…، پیشنهاد این است اتاق فکری با حضور فعالان مرتبط با صنعت مسکن ایجاد تا موانع طرح یک میلیون دستگاه چیست.

وی همچنین درباره صادرات ریل به افغانستان به «صنعت کار» گفت: اقداماتی در این زمینه انجام و قرار نیست تنها تمرکز برروی بازار داخل باشد. همچنین با تغییرات سیاسی رخ داده با دولت جدید افغانستان تحت هماهنگی با وزارت امور خارجه اقدامات را انجام می دهیم تا ریسکی برای کشور و شرکت ایجاد نشود.

یزدی زاده همچنین گفت: قرار داد ریل ما مربوط به دولت اقای اشرف غنی بود و منتفی شد. ما تا به این لحظه مانعی بابت صادرات و واردات به واسطه تحریم نداشتیم و شاید بیشتر موانع در داخل کشور است.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم قراردادهای جدید با کشورهای دیگر منعقد و صادرات ریل را به زودی اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: افزایش هزینه باید معیاری داشته باشد و باید دید هزینه ها به نسبت فروش بیشتر شده است یا به دلایل دیگر، البته از سال ۹۹ میزان هزینه های ما در کمترین حالت ممکن نسبت شاخص های دیگر بوده است.

یزدی زاده بیان کرد: به طور کلی در شرایط خوبی قرار داریم و همین‌ موضوع باعث شده تا بانک ها برای استفاده ذوب آهن از تسهیلات، استقبال کنند.

وی تصریح کرد: صحبت های وزیر خوشبختانه اظهار نظرهای کارشناسی است. امروز در زنجیره فولاد تنها مشکل توزیع عادلانه مواد اولیه است. در این زمینه انتظار داریم دولت بیشتر ورود کرده و موانع را رفع کند. همچنین عدم دختلت دولت در قیمت گذاری فرکانس بسیار خوبی است و‌ ما می توانیم محصولات خود را در بورس بفروشیم.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اظهار کرد: شرکت های زیر مجموعه ما بیشتر در حوزه بازرگانی و خدماتی هستند و خوشبختانه در چند سال اخیر این شرکت ها سود آور شده اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا