اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

سرمایه گذاری خارجی برای تامین کبالت و نیکل در دستور کار چین قرار می گیرد

به گزارش صنعت کار، پایگاه خبری بورس اوراق بهادار شانگهای (SSN) روز پنجشنبه به نقل از یکی از مقامات انجمن صنعت فلزات غیر آهنیچین گزارش داد که چین باید توانایی خود را برای تامین امنیت منابع نیکل و کبالت و ایجاد ذخایر تجاری برای فلزات بهبود بخشد.

بزرگترین مصرف کننده فلزات در جهان هنوز به شدت به منابع وارداتی فلزات متکی است.

نایب رئیس انجمن، در کنفرانس صنعتی این هفته، گفت که تولید داخلی نیکل و کبالت چین به ترتیب تنها 5 و 2 درصد از کل مصرف آن را تشکیلمی دهد.

شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود را افزایش داده‌اند، از جمله شرکت مولیبدن چین در جمهوری دموکراتیک کنگو و همچنین گروهغول‌پیکر ضدزنگ و نیکل Tsingshan Group و Huayou Cobalt در اندونزی.

با این حال، به گفته وانگ، تنها منبع مواد وارداتی خطرات پنهانقرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبدرا به همراه دارد.

او پیشنهاد کرد که صنعت باید «تأسیس ذخایر تجاری نیکل و کبالت» را کاوش کند و سیستمی را تشکیل دهد که «ذخایر استراتژیک و ذخایرتجاری را ترکیب کند».

چین ذخایر وسیعی از فلزات و نفت گرفته تا محصولات کشاورزی ایجاد کرده است و زمانی که بازار شاهد نوسانات بزرگ باشد، ذخایر خود راآزاد می کند تا قیمت ها را تثبیت کند و از بخش های پایین دستی محافظت کند.

میزان ذخایر آن به طور عمومی مشخص نبود.  به گفته منابع، مقامات از برخی تولیدکنندگان بزرگ کبالت در سال گذشته خواسته شده بودند تاپیشنهاداتی را برای فروش فلز خود به دولت ارائه کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا