اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

نوآوری در معادن با پهپادهای بدون سرنشین خودران

به گزارش صنعت کار، این جذب منجر به تمرکز شرکت‌ها بر روی خودکارسازی ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین برای ارائه گزارش‌های داده‌های منسجم و دقیق در سراسر سایت معدن شده است.

 

مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بازرسی و نظارت مستقل Percepto، توضیح می‌دهد که چگونه فناوری پهپادهای بدون سرنشین انقلابی در نظارت و ارزیابی در سایت‌های معدن و پتانسیل پلتفرم بازرسی و نظارت مستقل Percepto (AIM) ایجاد کرده است که به شرکت‌های معدنی امکان دسترسی به واقعیت را می‌دهد.

 

وی ادامه داد: چیزی که در مورد رویکرد ما منحصر به فرد است این است که ما یک راه حل پایان به انتها ارائه می دهیم.  ممکن است برای یک معدنکار بزرگ و متنوع، ادغام انواع مختلف نرم افزار و سخت افزار برای تبدیل آن به یک راه حل، پیچیده باشد.  ما از طریق پهپادها یا روبات‌های خود و نرم‌افزاری که برای جمع‌آوری داده‌ها و ایجاد بینش استفاده می‌شود، راه‌حلی ارائه می‌کنیم.

 

این مدیر اضافه کرد:  ما یک موتور تجزیه و تحلیل و گزارش مبتنی بر هوش مصنوعی داریم تا به آنها کمک کنیم تا بفهمند از فرآیند بازرسی می خواهند چه چیزی به دست آورند.  اگر معدن باشد، بینشی در مورد حجم تولید، مدیریت باطله، اندازه، زیرساخت، و چیزهایی از این قبیل ارائه می دهیم.

 

ما این کار را نه تنها با نرم‌افزار خود، با استفاده از داده‌های بصری، بلکه با پیشنهادات روباتیک خود انجام می‌دهیم که توسط پهپاد خودران ما هدایت می‌شود، چیزی که ما آن را پهپاد درون جعبه می‌نامیم.  که جعبه ای با پهپاد درون آن است و می توانید آن را در جایی در میدان قرار دهید و از راه دور، روی ابر، می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که به طور مستقل عمل کند.

 

یکی از نمونه ها استفاده از پهپادها در نظارت بر سدهای باطله است.  مشتری می‌تواند یک هواپیمای بدون سرنشین خودران را برنامه‌ریزی کند تا دو بار در روز آنها را بازرسی کند و داده‌هایی در مورد وضعیت مواد داخل، میزان سنگینی آنها و اقداماتی که می‌توان برای جلوگیری از فجایع انجام داد، ارائه دهد.

استفاده از تکنولوژی هایی همچون پهپادها یا هوش مصنوعی ، انقلابی بزرگ در بخش معدن ایجاد خواهد کرد و مهمترین دستاورد آن کاهش قیمت تمام شده است که توان رقابتی در بازارهای صادراتی را افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا