اخبارصنعت و معدن

مجوز افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس صادر شد

به گزارش صنعت کار، امیدعلی معیری مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: برای اولین بار شرکت مس از لحاظ سرمایه، بزرگترین سرمایه را در بین تمام شرکت‌های بورسی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذر ماه 1384) تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ملی صنایع مس ایران در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت گفت: در همین راستا، بر اساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوطه در انتشار سهام ملاحظه نشده است و افزایش سرمایه شرکت مس با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار بلامانع اعلام شد.
معیری در ادامه سرمایه فعلی شرکت ملی صنایع مس را 200 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعداد سهام قابل انتشار 200 میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال و مبلغ افزایش سرمایه 200 هزار میلیارد ریال است.
به گفته وی منبع این تامین سرمایه 200 هزار میلیارد ریالی از محل سود انباشته شرکت ملی مس خواهد بود.
معیری با تاکید بر اینکه این افزایش سرمایه با هدف تامین بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه ای شرکت و اصلاح ساختار مالی انجام می گیرد، گفت: این در حالی است که در خصوص برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای تصویب افزایش سرمایه و اجرایی کردن آن رعایت قوانین و مقررات سازمان خصوصی‌سازی ضروری است.
مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد: با توجه به افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی و میسرشدن امکان تأمین مالی پروژه‌های مس، شرکت مس برای رشد تولید پایدار آمادگی کامل دارد.
وی افزود: این امر به به افزایش سودآورری منجر شده و می‌توان به سهامداران نوید داد که در بلندمدت در یک سرمایه‌گذاری بنیادی و قوی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

منبع: مس پرس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا