اخباربرترخودرو

افزایش عرضه خودرو‌ در دستور کار/ خودروسازان تولید را بالا بردند

به گزارش صنعت کار، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته اظهار کرد: طی هفته‌های آینده خودروهای باقی‌مانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین از هفته آینده عرضه خودرو از سوی ۲ خودروساز بزرگ کشور افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که پیش تر کارشناسان پیش بینی کرده بودند، با تامین بخشی از قطعات، خودروهای پارکینگی راهی بازار شده و وعده وزیر صمت درباره افزایش عرضه تا حدودی محقق خواهد شد.

اما بدون شک در شرایطی که بازار مدت هاست در انتظار تغییر و تحولی است که براساس آن تحرکی صورت بگیرد، عرضه جدید می تواند تا حدودی این رکود را کم رنگ کند.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به تاثیر عرضه خودرو بر بازار، اظهار کرد: نابسامانی که امروز در بازار خودرو شاهد آن هستیم به دلیل عرضه کم خودرو است. اگر خودرو به اندازه کافی در دو سال اخیر وارد بازار شده بود، دیگر این فاصله قیمتی بازار و کارخانه را امروز شاهد نبودیم.
وی ادامه داد: در صورتی که در هفته های آینده طبق صحبت های وزیر صمت شاهد عرضه خودرو به بازار باشیم، بدون شک فاصله قیمتی که طی چند هفته گذشته به دلیل کمبود عرضه شاهد بودیم سامان خواهد یافت.
موتمنی در ادامه با اشاره به طرح واردات و همچنین شرایط بازار تا پایان سال، تصریح کرد: اگر واردات در دو ماه پیش رو انجام می شد تاثیر بسیاری بر شرایط بازار داشت اما در حال حاضر مشخص نیست چه تصمیمی برای این موضوع گرفته می شود.
وی ادامه داد: اگر طرح واردات اجرایی می شد، بازار خودرو متعادل می شد و در نتیجه آن بازار از رکود خارج می شد زیرا بازار تشنه خودروی جدید است.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، در حال حاضر تنها مصرف کننده واقعی در بازار خرید می کند.

وی اضافه کرد: از مرداد ماه تا به امروز شاهد نوسانات ارزی چندانی نبودیم درنتیجه تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری در بازار خودرو فروکش کرده است.

موتمنی در پایان تاکید کرد: به طور کل شهروندان علاقه مند به خرید کالای داخلی هستند اما گاهی برای تنظیم بازار و تامین نیاز باید واردات صورت گیرد در غیر این صورت شاهد اختلاف قیمت و واسطه گری خواهیم بود. امیدوار هستیم با عرضه کالا به بازار شرایط از رکود خارج شود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا