اخبارصنعت و معدن

ثبت بیش از ۱۶ هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده‌های علوم‌زمین کشور

به گزارش صنعت کار، امید اردبیلی افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور توانست با ثبت بیش از ۷ هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده، در جهت پیشبرد اهداف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گام موثری بردارد.

وی با بیان این‌که در سامانه فراداده و کاتالوگ سرویس نیز با هدف جستجوی پیشرفته محصولات علوم‌زمین بیش از ۲۵۰۰ رکورد اطلاعاتی بارگذاری شده، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹۵۰۰ رکورد اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شده است.

اردبیلی در ادامه افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای تحقق سند توسعه دولت الکترونیک کشور تعداد ۳۵۰ رکورد اطلاعاتی علوم‌زمین ظرف همین مدت در سامانه ملی کاتالوگ و مجموعه داده باز data.gov.ir بارگذاری کرده است.

مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور خاطرنشان کرد: در این راستا آمار میز خدمت کتابخانه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ علاوه بر حدود ۴۹۰۰ مورد ثبت رکورد در سامانه توصیفی و اسنادی، در بخش مراجعات حضوری به کتابخانه بیش از ۳۵۰۰ رکورد اطلاعاتی و در بخش مراجعات غیرحضوری حدود ۵۰۰ مورد اسناد و نقشه و منابع به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است؛ رکوردهای ثبت شده در سامانه‌های پایگاه داده شامل اطلاعات کتابخانه‌ای که در سامانه مدیریت اطلاعات توصیفی و اسنادی پایگاه داده، سامانه داده‌های مکانی و سامانه فراداده و سرویس کاتالوگ است و کاربران می‌توانند از طریق وبسایت اصلی پایگاه داده Ngdir.ir دسترسی آزاد به این نوع اطلاعات نیز داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا