اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

همکاری بزرگان برای تولید فولاد سبز

به گزارش صنعت کار، Vale در حال بررسی سرمایه گذاری 10.9 میلیون دلاری در پروژه آزمایشی کارخانه بیوچار گروه فولادی چین بائوو است.

شرکت معدنی برزیل Vale و تولید کننده فولاد China Baowu Steel Group برای توسعه راه حل های فولادسازی سبز با یکدیگر همکاری کرده اند.

دو طرف برای این منظور یادداشت تفاهم (MoU) منعقد کردند. این تفاهم نامه به شرکت ها اجازه می دهد تا فرصت هایی را برای توسعه راه حل های فولادسازی با تمرکز بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دنبال کنند.

به عنوان بخشی از این تلاش، هدف این دو تولید بیوچار و استفاده از آن در کوره های بلند است.  این امر می تواند از یک ماده کربن خنثی استفاده کند که بر پایه زیست توده است نه سوخت های فسیلی.

‏ Vale همچنین در حال بررسی سرمایه‌گذاری احتمالی 9.3 تا 10.9 میلیون دلار (60 تا 70 میلیون یوان) در پروژه آزمایشی کارخانه بیوچار چین بائوو است.

انتظار می رود این حرکت به تعهد Vale برای کاهش انتشار خالص Scope 3 تا 15٪ تا سال 2035 کمک کند.

معدنکار برزیلی همچنین هدف خود را برای کاهش 33 درصد از انتشار مطلق 1 و 2 تا سال 2030 و تبدیل شدن به یک شرکت بدون کربن تا سال 2050 تعیین کرده است.

با گزارش حدود 115 میلیون تن فولاد خام در سال گذشته به صورت تلفیقی، چین بائوو بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است.

شرکت Vale و سایر شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای به تولید فولاد سبز برای کاهش انتشار CO2 اولویت می‌دهند.

واله اخیراً تفاهم نامه ای با شرکت فولاد کره جنوبی POSCO برای توسعه راه حل هایی برای تولید فولاد پایدار امضا کرده است.

ماه گذشته، شرکت استخراج معدن استرالیا BHP نیز به دلایل مشابه با POSCO همکاری کرد و موافقت کرد که به طور مشترک راه‌هایی برای بهینه‌سازی کیفیت کک و همچنین ارزیابی گزینه‌های ذخیره و استفاده از کربن را بررسی کنند.

 

انتهی پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا