اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

نگاهی به شرکت های معدنی پیشرو در وسایل نقلیه خودران

به گزارش صنعت کار، تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که Fortescue Metals و Rio Tinto از جمله شرکت هایی هستند که بهترین موقعیت را برای استفاده از خودروهای خودران آینده در صنعت معدن دارند.

این ارزیابی از تحقیقات موضوعی GlobalData است که شرکت ها را در مقیاس یک تا پنج بر اساس احتمال مقابله با چالش هایی مانند وسایل نقلیه خودران و ظاهر شدن به عنوان برندگان طولانی مدت بخش معدن رتبه بندی می کند.

بر اساس تحلیل ها، Fortescue Metals، Rio Tinto، BHP و First Quantum Minerals بهترین شرکت‌هایی هستند که از سرمایه‌گذاری در وسایل نقلیه خودران سود می‌برند، همه آن‌ها امتیازات پنج از پنج را در کارت امتیازی موضوعی معدنکاری GlobalData ثبت کرده‌اند.

به عنوان مثال، Fortescue Metals برای 43 شغل جدید برای وسایل نقلیه خودران از اکتبر 2020 تا سپتامبر 2021 آگهی داده است و 15 بار از وسایل نقلیه خودران در پرونده های شرکت نام برده است.

ریوتینتو سطوح خوبی از سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را نشان می دهد، به طوری که این شرکت از اکتبر 2020 به دنبال 47 شغل جدید برای وسایل نقلیه خودران است و یک بار در پرونده ها از وسایل نقلیه خودران نام برده است.

جدول زیر نشان می‌دهد که چگونه تحلیلگران GlobalData به بزرگترین شرکت‌ها در صنعت معدن در مورد عملکرد خودروهای خودران خود و همچنین تعداد مشاغل جدید، معاملات، پتنت‌ها و موارد ذکر شده در گزارش‌های شرکت از اکتبر 2020 به بعد، امتیاز کسب کردند.

اعداد بالاتر معمولاً نشان می دهد که یک شرکت زمان و منابع بیشتری را برای بهبود عملکرد خودروهای خودران خود صرف کرده است یا اینکه وسایل نقلیه خودران حداقل در راس ذهن مدیران است.  با این حال، ممکن است همیشه به این معنی نباشد که بهتر از رقبا عمل می کند.

تعداد زیادی از موارد ذکر شده از وسایل نقلیه خودران در پرونده های فصلی شرکت می تواند نشان دهنده این باشد که شرکت در حال بهره مندی از مزایای سرمایه گذاری های قبلی است یا اینکه برای عقب افتادن با بقیه صنعت نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.  به طور مشابه، تعداد بالای معاملات می تواند نشان دهنده تسلط یک شرکت بر بازار باشد، یا اینکه از ادغام و تملک برای پر کردن شکاف های موجود در عرضه خود استفاده می کند.

با این وجود، این روندها برای نشان دادن میزان تفکر مدیران ارشد در بخش معدن – و در سازمان‌های خاص – در مورد وسایل نقلیه خودران و اینکه تا چه حد آینده خود را روی آن به خطر می‌اندازند مفید هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا