اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

سرمایه گذاری جدید «ریوتینتو» برای تولید باتری خودروهای برقی

به گزارش صنعت کار، شرکت معدنی انگلیسیاسترالیایی Rio Tinto در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در فناوری باتری و شرکت تولیدکننده اینوبات اتو در اروپا است.

این سرمایه گذاری به اینوبات کمک می کند تا ساخت مرکز تحقیق و توسعه (R&D) و خط آزمایشی باتری در Voderady، اسلواکی را تکمیلکند.

در این تفاهم نامه هدف آن است که  به طور مشترک برای ایجاد زنجیره ارزش باتری خودروهای الکتریکی گهواره به گهواره در صربستان کارکنند.

ماریان بوچک، مدیرعامل InoBat Auto گفت: «مأموریت ما همیشه ارائه راه‌حل‌ها در کل زنجیره ارزش بوده استرویکرد گهواره به گهواره، کهمفهوم اقتصاد دایره‌ای را به نمایش می‌گذارد و از تلاش اروپا برای استقلال فناوری حمایت می‌کند.

در کنار ریوتینتو، ما مشتاقانه منتظر توسعه بیشتر ظرفیت‌های تولیدی خود و همکاری نزدیک بر روی توسعه پایین دستی اکوسیستم باتری باتلاش‌های مشترک کربن‌زدایی در هسته آن هستیم.

ریو تینتو نیزگفت که تاسیسات جدید تحقیق و توسعه باتری InoBat و کارخانه آزمایشی می‌تواند کربنات لیتیوم با درجه باتری را از پروژه لیتیومJadar در صربستان دریافت کند.

پروژه 2.4 میلیارد دلاری جادار پتانسیل تولید نزدیک به 58000 تن کربنات لیتیوم با درجه باتری را برای خدمت به بازار خودروهای الکتریکی اروپادارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا