اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

سقوط آزاد سنگ آهن

به گزارش صنعت کار، کاهش شدید تقاضای چین باعث شده است که قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح خود در 18 ماه گذشته برسد.

پس از کاهش چشم انداز تقاضا برای محصولات فولادی و مواد خام در چین، قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح خود از نوامبر 2020 کاهش یافته است.

سنگ آهن با 63.5 درصد آهن برای تحویل در تیانجین چین حدود 85 دلار در هر تن بود که نزدیک به کمترین میزان از نوامبر 2020 است.

تحلیلگران Zhongzhou Futures Co Ltd در یادداشت هفتگی خود با اشاره به محدودیت های تولید در چین به دلیل تلاش برای کربن زدایی و بحران در بخش املاک این کشور، نوشتند: «قیمت سنگ آهن هنوز به کف خود نرسیده است».

سقوط برنامه ریزی شده

تولید ماهانه فولاد چین از ماه جولای به طور پیوسته کاهش یافته است، زیرا کنترل های سختگیرانه بر تولید و مصرف برق توسط برنامه ریزان دولتی چین باعث کاهش عرضه و تقاضا برای این فلز شده است.

چین همچنین مصرف برق را در بخش‌های پرانرژی از جمله صنعت فولاد محدود کرده است تا از عرضه ثابت پیش از زمستان اطمینان حاصل کند.

انتظار می‌رود که فعالیت کارخانه‌های فولاد در چین قبل و در طول المپیک پکن در ماه فوریه محدود بماند تا به پاکسازی مه‌دودی که بر مراکز شهری مانند پکن تأثیر گذاشته است کمک کند.

تولید فولاد خام این کشور از ژانویه تا اکتبر به 877.05 میلیون تن رسید که 0.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. این امر باعث شده است که شرکت بزرگ تولید کننده آهن واله از چین دور شود و در کارخانه های فولاد لاتین سرمایه گذاری کند تا فروش سنگ آهن و گندله خود را متنوع کند.

انتظار می رود این کاهش ها ادامه داشته باشد. تحلیلگر بازار Fitch Solutions پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها تا سال 2025 به 65 دلار تن و تا سال 2030 به 52 دلار تن کاهش یابد: «ما معتقدیم که قیمت سنگ‌آهن پیوسته رو به کاهش خواهد بود، زیرا کاهش رشد تولید فولاد چین و تولید بالاتر از سوی تولیدکنندگان جهانی به کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا