اخباربرترچند رسانه ایگوناگون

لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات، شرط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام است

به گزارش صنعت کار، حسین نوش آبادی در توضیح شروط ایران برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای، گفت: آمریکا خودسرانه و بدون رعایت اصول حقوق بین الملل و بدون در نظر گرفتن منافع سایر طرف‌های توافق از برجام خارج شد. خروج آمریکا به روند اجرای برجام در کشورهای مختلف آسیب زد و جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ایران مخالف برگشت آمریکا به توافق هسته‌ای نیست، آنها باید به برجام برگردند تا تعهدات خود جامه عمل بپوشانند اما شروطی برای بازگشت ایالات متحده وجود دارد که باید بپذیرند؛ آمریکایی‌ها باید نسبت به اجرای تعهدات در برجام متعهد شوند، تصمیم به بازگشت آنها نباید تحت تاثیر تغییر دولت یا مجلس  قرار گیرد. قراردادهای بین المللی با تغییر روسای جمهور و رفتن و آمدن افراد نباید منحل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به رفتارهایی که ایالات متحده در سال‌های گذشته داشته، جمهوری اسلامی اعتمادی به آنها ندارد بنابراین دولت کنونی باید به توافق بازگردد و تعهداتشان را به جریان بیندازند، مجلس سنا هم باید با نظر دولت و رئیس جمهور همراهی کند. آنها به معاهده‌ای که امضا کردند، پایبند باشند و بیشتر از این فرصت سوزی نکنند.

نوش آبادی تصریح کرد: نخست لغو تحریم‌های هسته‌ای به طور کامل باید انجام شود، دوم لغو سایر تحریم‌هایی که آمریکا بعد از برجام علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد نیز باید در دستور قرار گیرد. تحریم‌ها طبق توافق صورت گرفته باید لغو شود، مشکل مبادلات جمهوری اسلامی با غربی‌ها باید برطرف شود. روابط تجاری و بانکی و بازگشت پول های بلوکه شده ایران در آمریکا و کشورهای تحت سلطه آمریکا باید آزاد شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس یازدهم یادآور شد: آمریکایی‌ها در مدت گذشته نه تنها نسبت به تهدید کشورهای دیگر در روابط تجاری با ایران اقدام کردند بلکه تحریم‌های خود را علیه ملت ایران افزایش دادند لذا این روند باید اصلاح شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا