اخباربرتربرگزیدهچند رسانه ایراه و ساختمانصنعت و معدنگوناگوننفت و پتروشیمی

امضای سند همکاری ۲۰ساله ایران و روسیه موانع سرمایه‌گذاری و تجارت را بر می‌دارد

به گزارش صنعت کار، مجتبی یوسفی با اشاره به فراهم‌سازی زمینه‌ها برای امضای سند همکاری 20 ساله میان ایران و روسیه بعد از تصویب در مجلس، گفت: بسیاری از معاهدات دوجانبه یا چندجانبه میان کشورها که اغلب در حوزه اقتصادی هستند با حفظ مالکیت و تمامیت ارضی به توسعه کشورها کمک کرده و باعث می شوند در عمل، موانع سرمایه گذاری برداشته شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اینگونه موافقتنامه ها مقدمات حضور سرمایه گذاران و تجار را در دو کشور فراهم می کند، یادآور شد: در این بین، وظیفه حاکمیت ها ایجاد زیرساخت ها برای تجارت همچون برداشتن عوارض میان دو کشور، حذف تعرفه های صادرات و واردات و تأمین منابع مالی که مرسوم بوده می کند.

وی افزود: بعد از امضای موافقتنامه های طولانی مدت، برخی کشورها به کشور مقابل تسهیلات می دهند و در انواع قراردادها با حفظ مالکیت کشور کمک می کنند تا پروژه های عمرانی در آن کشور انجام شود که مشابه آن را چین در بندر گوادر پاکستان انجام می دهد و به دلیل حجم عظیم سرمایه گذاری، باید طولانی مدت نیز باشد.

یوسفی همچنین تصریح کرد: چنین اقداماتی نه تنها به روابط اقتصادی کشورها کمک می کند بلکه از نظر سیاسی و امنیتی نیز چند کشور را در کنار یکدیگر قرار می دهد که ارزش و تمامیت اقتصادی آنها را افزایش خواهد داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما 15 کشور همسایه با ظرفیت جمعیتی بیش از 600 میلیون نفر داریم که متأسفانه در گذشته با غفلت اجازه دادیم کشورهای دورتر از ظرفیت این کشورها استفاده کنند لذا اکنون باید با دیپلماسی فعال، این حوزه را به دست بگیریم.

 

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا