اخباربانک و بیمهتاپصنعت و معدن

توقف ریزش قیمت طلا در آستانه تعطیلات شکرگزاری

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۳ دلار و ۱۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار ابتدا تا سطح ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت در بیش از سه هفته گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۵۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

طلا اوایل هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای شتاب گرفتن روند عادی سازی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا پس از انتصاب مجدد جروم پاول به سمت رییس این بانک مرکزی که باعث تقویت ارزش دلار شد، به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات شرکت “های ریج فیوچرز” اظهار کرد: بازار طلا از نگرانیها نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا در شتاب بخشیدن به تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره تحت فشار قرار گرفته است.

طبق جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده اند با سرعت بخشیدن به حذف برنامه خرید اوراق قرضه در صورت بالا ماندن تورم و حرکت سریعتر به سمت افزایش نرخهای بهره موافق هستند. نرخهای بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

ادوارد مایر، تحلیلگر کپیتال مارکتس گفت: به نظر می رسد با توجه به عقب نشینی اخیر قیمتهای انرژی، سرمایه گذاران طلا احتمال می دهد تورم ملایمتر شود.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار آماری که نشان داد شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا به پایینترین حد از سال ۱۹۶۹ رسیده و گزارش جداگانه ای که رشد اقتصادی ۲.۱ درصد بر مبنای سالانه را نشان داد، به فشار کاهشی بر قیمت طلا افزود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۷۴ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۸۵۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا