اخبارتاپنفت و پتروشیمی

تکذیب مذاکرات اوپک پلاس برای توقف افزایش تولید نفت

به گزارش صنعت کار، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است اعضای دیگر گروه اوپک پلاس از جمله امارات متحده عربی متقاعد نشده اند که توقف افزایش تولید ضروری است.

دولت بایدن در واکنش به بی اعتنایی اوپک پلاس به درخواستهای مکرر برای افزایش بیشتر تولید، روز سه شنبه آزادسازی میلیونها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک در اقدامی هماهنگ با چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و انگلیس را با هدف پایین بردن قیمتها اعلام کرد.

با این حال سه منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: با وجود آزادسازی نفت از ذخایر آمریکا و کشورهای دیگر، اوپک پلاس درباره توقف افزایش تولید نفت گفت و گو نمی کند.

استدلال اوپک در توجیه عدم افزایش سریعتر تولید این است که با وجود صعود قیمتها به بالای ۸۵ دلار در هر بشکه، جهان به زودی با اشباع عرضه روبرو می شود. تولیدکنندگان اوپک پلاس هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید جمعی اضافه می کنند تا به محدودیت عرضه ای که از سال گذشته به اجرا گذاشتند خاتمه دهند. در حال حاضر محدودیت عرضه این گروه به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در همین حال وزیر نفت عراق اعلام کرد گروه اوپک پلاس بازارهای نفت را رصد می کنند تا متوازن بودن آنها را بررسی کرده و در دیدار دسامبر خود تصمیم بگیرند.

احسان عبدالجبار در جریان یک رویداد انرژی در بغداد به خبرنگاران گفت: هدف اوپک پلاس دستیابی به بازارهای نفت متوازن از طریق افزایش تدریجی تولید است. وی افزود: صادرات نفت عراق در نوامبر بدون در نظر گرفتن صادرات منطقه کردستان، به ۳.۲ میلیون بشکه در روز می رسد.

وزیران اوپک و متحدانش قرار است هفته آینده دیدار کنند. دو منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند: دیدار وزیران اوپک در اول دسامبر (۱۰ آذر) و دیدار گروه اوپک پلاس در دوم دسامبر (۱۱ آذر) برگزار می شود.

بر اساس گزارش رویترز، نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس ۳۰ نوامبر (۹ آذر) برگزار خواهد شد و نشست کمیته فنی مشترک برای ۲۹ نوامبر (۸ آذر) برنامه ریزی شده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا