اخبارصنعت و معدن

حمایت از ذوب آهن، پیروزی در جنگ اقتصادی را رقم می زند

به گزارش صنعت کار، همایش تجلیل از منتخبین جهادی استان اصفهان با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، حسین رجایی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امیر سرتیپ حسین نوروزی فرمانده پدافند هوایی اصفهان، سردار علی مقواساز جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و تعدادی از مسئولین استانی ۴ آذر ماه در تالار آهن این شرکت برگزار شد.

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این همایش با اشاره به اینکه جهادگران بسیج سازندگی امروز، موتور محرکه قوی شدن ایران اسلامی هستند گفت: همان طور که توان موشکی کشور برابر دشمنان قدرت بازدارندگی دارد، نیروهای جهادی همان تعریف را در پیش برندگی اهداف انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به اینکه جریان جهادی بر مبنای جریان پاک انقلاب و با نفس پاک رهبر انقلاب اسلامی برپا شده است، گفت: این جریان در طول حیات پربرکتش فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما ثابت کرده که استوار و پاک می‌ماند و همیشه همراه و همگام با مردم است.

وی گفت: دفاع مقدس نوین همان جنگ اقتصادی است که یزدی زاده‌ها سرداران این جنگ هستند و همراهی و حمایت از این افراد باعث پیروزی در این جنگ خواهد شد.

وی یاد آور شد: بازوی قوی و نیروی محرک این جنگ جهادگران بسیجی هستند و باید با اخلاص عمل در این جنگ حاضر شوند و فرهنگ خودباوری را به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه این دست تلاشگران ذوب آهن است که می‌تواند آهن سرد را به محصولات مهم تبدیل کند گفت: تمامی کارکنان ذوب آهن اصفهان بسیجی هستند زیرا با تلاش و کوشش و استفاده از ایده‌های نو می‌توانند اقتصاد کشور را رونق ببخشند و این همان تفکر رشد کشور و بسیجی بودن است.

زهرایی اظهار داشت: دفاع مقدس به ما درس می‌دهد که در هر عرصه‌ای که مردم حضور داشته باشند حماسه ماندگار خلق خواهد شد و اگر امروز عرصه مبارزه با فقر و محرومیت و توسعه اقتصاد کشور دست مردم باشد قطعاً حماسه‌های ماندگاری خلق می‌شود.

حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این همایش از کمک‌های ذوب آهن اصفهان به نیازمندان منطقه قدردانی کرد و افزود: این مجتمع عظیم صنعتی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی این کمک‌ها را انجام می‌دهد و امیدوارم با بهبود شرایط این شرکت، شاهد افزایش این فعالیت‌ها باشیم.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این همایش، این مجتمع عظیم صنعتی را یک واحد صنعتی ملی و مردمی دانست که متعلق به همه می‌باشد و گفت: این شرکت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایسته ای نظیر ساخت قطعات مورد نیاز جبهه‌ها در ۸ سال جنگ تحمیلی، اعزام دواطلبان به جبهه برای دفاع از این میهن، تولید محصولات مورد نیاز کشور، کمک به توسعه صنایع کشور، آموزش نیروهای متخصص و … انجام داده است و همواره افتخار می‌کنیم که در این راه ثابت قدم هستیم.

وی تمامی تلاشگران ذوب آهن اصفهان را سربازان اقتصادی دانست و یاد آور شد: هدف دشمنان نظام الان تهدید معیشت مردم و دلسردی از نظام مقدس اسلامی است و ما باید بکوشیم تا با به گردش در آوردن چرخ‌های اقتصاد، صنعت کشور را جلو ببریم و معیشت و رفاه مردم را بهبود بخشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در این مجتمع عظیم صنعتی همواره تفکر بسیجی حاکم بوده است و همین تفکر باعث شده این مجموعه یکی از بالنده ترین صنایع فولادی کشور باشد که توانسته بسیاری از غیر ممکن‌ها را به واقعیت تبدیل کند. از جمله این دستاوردها می‌توان به تولید ریل با تنوع بالا به عنوان یکی از استراتژیک ترین محصولات فولادی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه حدود ۱۷۰۰ ایثارگر، ۵۳۰ فرزند شهید و جانباز، شاغل هستند افزود: تلاشگران شرکت در حال تحقیق برای ساخت و تولید ورق‌های الکتریکی هستند که این محصول هم اکنون در کشور تولید نمی‌شود و می‌تواند ارزش افزوده تولیدات ذوب آهن را بیشتر کند.

یزدی زاده با اشاره به اینکه فرایند تولید ذوب آهن اصفهان با سایر تولید کنندگان متفاوت است گفت: حامل‌های انرژی را با قیمت جهانی خریداری می‌کنیم و ۵۰ درصد هزینه‌های این شرکت مربوط به حامل‌های انرژی است. همچنین تأمین مواد اولیه از دیگر چالش‌های ذوب آهن اصفهان است که باعث شده یک میلیون تن کمتر از ظرفیت تولید کنیم و همین امر نیز باعث می‌شود هزینه‌های تولید افزایش داشته باشد لذا امید است در دولت جدید برای این مشکل راه حلی پیش بینی شود.

پایان این مراسم با رونمایی از هشتمین سری کمک‌های مومنانه در غالب توزیع ۳۹ سری جهیزیه نوعروسان نیازمند در قالب شبنم مهربانی و افتتاح ۴ باب واحد مسکونی برای نیازمندان منطقه همراه بود که توسط گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان تهیه شده است.

شایان ذکر است در این همایش از دو خانواده شهید جهادی، شهید اسفندیار نقدی و شهید جواد محمدی با اهدا لوح و هدایایی قدردانی گردید و شرکت کنندگان در این همایش با حضور در محل یادمان شهدای گمنام ذوب آهن به این اسوه‌های ایثار ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا