اخباربرترچند رسانه ایصنعت و معدنگوناگون

دریافت نزدیک به 16 هزار گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در آبان ماه امسال/ افزایش سهم شکایات بررسی شده نسبت به مهرماه

به گزارش صنعت کار، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: از مجموع شکایات و گزارش‌های دریافتی، 15 هزار و 796 فقره (99 درصد) قابل پیگیری و 164 فقره( یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است.

وی در این خصوص ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده نیز، تعداد 5 هزار و 45 فقره (31درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و 6 هزار و 460 فقره (41 درصد) منجر به عدم احراز تخلف و 4 هزار و 455 فقره (28درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رییس سازمان حمایت با بیان اینکه از این تعداد شکایات، 13 هزار و 635 فقره (85درصد) مربوط به کالا و 2 هزار و 325 فقره (15درصد) مربوط به خدمات بوده است، ادامه داد: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذا خوری است.

تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می‌باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع 10 هزار و 65 فقره (63 درصد) تلفنی، 2 هزار و 300 فقره (14درصد)حضوری و 3 هزار و 595 فقره (23 درصد ) کتبی بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: استان های خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان های خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

افزایش سهم شکایات بررسی شده نسبت به مهرماه

معاون وزیر صمت در پایان با بیان اینکه سهم شکایات بررسی شده (متخلف، غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان ماه سال جاری به میزان 72 درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهر ماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا