اخبارصنعت و معدن

«حمایت از تولید» تنها در حد شعار/ کارخانه فولاد احیاء شده نیازمند حمایت واقعی

به گزارش صنعت کار،”سعید مهدوی” در بازدید دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در قالب طرح مرز پر گهر افزود: این کارخانه در سال ۱۳۸۷ با عنوان شرکت بویر صنعت به وسعت ۸.۵ هکتار احداث و راه اندازی شد که حدود ۲.۵ هکتار زیربنای کارخانه و قست‌های اداری و پشتیبانی است.

وی اظهارکرد: محصولات این کارخانه تولید شمش فولاد بوده که  دارای سه کوره ۱۰، ۱۲ و ۲۰ تن است. ظرفیت اسمی این کارخانه ۵۵۰ تن ذوب روزانه هست که در حال حاضر با توجه به تجهیزات و امکاناتی که فراهم است رکورد ۳۵۰ تن تولید را در سه شیفت کاری داریم.

مدیر کارخانه فولاد نورد میلان جم شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۲۵ نفر نیروی انسانی در سه شیفت کاری هشت ساعته در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند.

مهدوی تصریح کرد: تولیدات این کارخانه در مناطقی مختلف کشور که کارخانه های نورد وجود داشته باشد، ارسال، استفاده و مصرف می شود.

وی ادامه داد: افزایش تولید و توسعه کارخانه و صادرات به سایر کشورها را در دستور کار داریم که با کمک مسئولان استان در آینده نزدیک توسعه کارخانه اجرا می شود و یکی از سیاست‌های آینده ما احداث کارخانه نورد و تولید میلگرد و ورق است که برای یان مهم نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

مدیر کارخانه فولاد نورد میلان جم شهرستان بویراحمد عنوان کرد: مواد اولیه این کارخانه برای تولید شمش قراضه های آهن و فلزی است که از اقصی نقاط ایران جمع آوری و ارسال می شود و آهن اسفنجی که در کارخانه هایی از خاک سنگ و شنگ آهن تولید می شود.

مهدوی تاکید کرد: ۶۰ درصد مواد اولیه این واحد صنعتی قراضه های آهن و ۴۰ درصد را آهن اسفنجی تشکیل می دهد البته این میزان متغییر است.

وی اظهارکرد: با بهره برداری از فاز توسعه ای این کارخانه فولاد برای ۲۵۰ نفر دیگر شغل ایجاد می شود و هم اکنون نیروی های انسانی کارخانه حدود ۹۵ درصد از نیروهای بومی متخصص و با تجربه استان هستند.

مدیر کارخانه فولاد نورد میلان جم شهرستان بویراحمد گفت: نوسانات ارز و دلار، انشعابات برق، آب، برخی مواد مورد نیاز از مهمترین مشکلات این واحد صنعتی است و در صرتی که مسئولان از این واحد صنعتی حمایت داشته باشند  بر اشتغالزایی، اقتصاد و درآمدزایی استان موثر خواهد بود.

مهدوی در خصوص پیشگیری از آلودگی محیط زیست عنوان کرد: دستگاه سیستم فیلتراسیون و غبارگیر است که با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان در حال ساخت و اجراست و امیدواریم که تا پایان امسال این سیستم راه اندازی شود.

“نصیب الله پالیز”، مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم شهرستان بویراحمد نیز گفت: کارخانه فولاد بویر صنعت پس از دوره تعطیلی چندساله راه اندازی شد که کارخانه از ابتدای امسال این کارخانه به سرمایه گذار جدید واگذار شده است.

وی افزود: این واحد صنعتی توانسته برای ۲۲۵ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

پالیز تصریح کرد: این واحد صنعتی یک مرکز علمی کاربردی دارد که در رشته های مورد نیاز با کارخانه پذیرش دانشجو دارد و هم اکنون حدود ۱۸۰ دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم شهرستان بویراحمد با اشاره به تاکید مسئولان بخصوص دولت سیزدهم برای حمایت از صنعت و اشتغال خاطرنشان کرد: از مسئولان استان انتظار کمک و توجه ویژه به این واحد صنعتی که تازه احیاء شده داریم.

پالیز ضمن انتقاد از افزایش تعرفه انشعابات این واحد صنعتی ادامه داد: طی سال ۱۴۰۰ تعرفه برق این کارخانه فولاد افزایش ۸ برابری داشت بطوریکه در سال گذشته صورت حساب این واحد صنعتی ماهانه ۲۶۰ میلیون تومان بوده در حالی که در سال جاری به دو میلیارد و  ۷۰۰ میلیون تومان در هر ماه افزایش یافت. صوت حساب گازو آب این واحد صنعتی نیز ۸ برابر شده است.

وی ضمن گلایه از وضعیت بوجود آمده، حمایت از صنعت  بیشتر شبیه یک شعار دانشت و ادامه داد: وقتی حرف از حمایت از صنعت می شود انتظار داریم که دستگاه‌های دولتی به پیروی از دستورات مسئولان دولت از جمله رئیس جمهور صنعت را بصورت واقعی کمک و حمایت کنند.

مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم شهرستان بویراحمد تاکید کرد: هنگامی که شرمایه گذار مشکلی دارد و وقتی با دستگاهها درمیان می گذارد در یک بروکراسی اداری قرار می گیرد که له می شود  بنابراین حمایت از صنعت و تولید در حد حرف و شعار باقی مانده است. انتظار داریم از این سرمایه گذار غیربومی حمایت به معنای واقعی شود تا خدای نکرده شاهد بستن و تعطیلی این کارخانه نباشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا