اخباربانک و بیمهتاپصنعت و معدن

قیمت طلا ثابت ماند

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۸۲ دلار و ۹۵ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۷۸۳ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به سطح روز جمعه که پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر بود ایستاد. بازده اوراق ۳۰ ساله هم نزدیک به پایین‌ترین رکوردش از ابتدای امسال تاکنون ماند. بازده پایین‌تر هزینه نگهداری طلا را کمتر می کند.

قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آماری که نشان داد رشد اشتغال آمریکا در نوامبر به میزان قابل ملاحظه ای آهسته شده است، یک درصد افزایش یافت. اما این آمار در انتظارات برای تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا تغییری ایجاد نکرد زیرا سیاستگذاران احتمالا به نشانه های بهبود بازار کار واکنش نشان خواهند کرد چرا که نرخ بیکاری به پایین‌ترین رکورد ۲۱ ماه اخیر کاهش پیدا کرده است. نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا در ۱۴ دسامبر آغاز می شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: اگر آمار اُمیکرون در هفته جاری و آینده معلوم کند این واریانت شدت زیادی ندارد، اعلام تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا قطعی خواهد بود بنابراین طلا تحت فشار کاهشی پایداری قرار گرفته و هفته آینده تا رکورد پایین ۱۷۲۰ دلار معامله می شود.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر انتشار آمار قیمت مصرفی آمریکا در روز جمعه هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۴۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۳۵ دلار و ۷۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۷ دلار و ۸۳ سنت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا