اخباربانک و بیمهبرتر

پیگیری سازمان بورس برای تزریق منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

به گزارش صنعت کار، مجید عشقی گفت: با توجه به گزارشات 8 ماهه نخست سال که در سایت کدال منتشر شده، وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی بسیار مناسب است. در این گزارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش‌های بسیار خوبی قابل مشاهده است و می‌بینیم که شرکت‌های مختلف فولادی، پتروشیمی و سایر صنایع رشدهای قابل توجهی داشته‌اند که به تبع آن سودآوری خوبی داشته‌اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت بازارسرمایه و برآرود ارزش سهام شرکت‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه تا پایان سا، اظهارکرد: با وجود وضعیت کرونا و قطعی مقطعی برق که در تابستان گذشته داشتیم اما شرکت‌ها توانسته‌اند به حجم فروش و سودآوری مناسبی برسند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که همین روند مثبت تا پایان سال ادامه‌دار باشد، هرچند که ابهاماتی در مورد تامین گاز برای برخی صنایع مطرح است و ما در تلاش هستیم تا با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه، ابهامات را رفع کنیم اما باتوجه به میزان فروش و قیمت‌هایی که اکنون  وجود دارد، به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد سوددهی مناسبی از سوی شرکت‌های سهامی باشیم.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: این سازمان برای اینکه بتواند به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌ها و بازار بورس کمک کند با جدیت بیشتری نسبت به قبل، پیگیر شفاف‌سازی اطلاعات مالی شرکت‌ها است.

عشقی همچنین تاکید کرد: یکی از مصادیق شفافیت مالی شرکت‌ها نرخ فروش محصولات آنهاست که ما از ابتدای کار این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

وی در مورد نرخ خوراک پالایشگاه‌ها نیز اظهار کرد: در رابطه با پالایشگاه‌ها پیگیر نرخ و کیفیت خوراک هستیم تا شرکت‌ها و سهامداران آنان به سبب این مسئله دچار زیان نشوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همچنین در حمایت از بازار سرمایه با توجه به ظرفیت قانون رفع موانع تولید و عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد مصوبه‌ای آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا منابعی از صندوق توسعه ملی به صورت یک جریان دائمی و مستمر به صندوق تثبیت بازار منتقل شود.

عشقی اظهار کرد: تعامل و هماهنگی بین بانک مرکزی و سازمان بورس همواره مورد بحث بوده است که در همین راستا کمیته مشترکی تشکیل شده تا تمام مسائلی که به این دو نهاد ناظر مرتبط است با هم فکری و تعامل سازنده و مثبت پیش برود که قطعا نتایج بسیار خوب و مثبتی به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس در پایان گفت: در همین رابطه توسعه نهادها و ابزارهای مالی مشترک بین بانک مرکزی و بازار سرمایه و نرخ تسعیر ارز در سیستم بانکی که بر صنعت بانکداری اثرگذار است در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک نتایج مثبت آن قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا