اخباربرترنفت و پتروشیمی

پایانه نفتی خارک خط مقدم جبهه اقتصادی صنعت نفت است

به گزارش صنعت کار، هرمز قلاوند گفت: جزیره خارک به لحاظ دارا بودن ذخایر راهبردی و انجام عملیات دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور، همچنین وجود تاسیسات حیاتی صنعت نفت جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: جزیره خارک نماد همت، مقاومت، عظمت و خستگی‌ناپذیری صنعت نفت است.

 مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، هدف از این بازدید را بررسی فرآیندها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت نفت‌، وضع ذخیره‌سازی و صادرات نفت و پیگیری روند پیشرفت پروژه‌ها و مشکلات آنها برشمرد.

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در جریان این بازدید گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، بـا هدف پشـتیبانی و کمک بـه تـداوم پایـدار تولیـد نفـت و گاز کشـور، توانسته است مأموریت خود در ۴ منطقـه عملیاتـی خـارک، شمال، پـارس‌جنوبـی و ماهشـهر را از مسیر فرآیندهـا و براساس سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با رعایت الزام‌ها و استانداردهای کیفیت، سلامت و ایمنی انجام دهد.

 وی همچنین گزارشی از مأموریت، فعالیت‌های عملیاتی انجام‌شده در شرایط تحریم، آخرین وضع پروژه‌ها، تولید داخل تجهیزات و ناوگان دریایی شرکت ارائه کرد.

در حین بازدید از اسکله‌های صادراتی، مخازن ذخیره‌سازی و خطوط لوله جریانی، اتاق کنترل مرکزی و واحدهای میترینگ، مدیران شرکت پایانه‌های نفتی ایران و رؤسای ادارات پایانه نفتی خارک، گزارشی از مسئولیت‌ها، مسائل و مشکلات پروژه‌ها و فعالیت‌های عملیاتی را بیان کردند.

منبع: شانا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا