اخباربرترصنعت و معدن

صنعت در اولویت قرار ندارد

به گزارش صنعت کار، مهرداد تولائیان درباره محدودیت تامین گاز صنایع فولادی، اظهار کرد: محدودیت هایی که از نظر عددی به ما اعلام شده تقریبا ۵۰ درصد مصرف گاز است که در نامه نگاری هایی با وزرای صمت و نفت اعلام کرده ایم که این محدودیت ها برای صنایع فولادی امکان پذیر نیست.

وی افزود: اکنون نزدیک ۲۵ درصد مصارف گاز خود را کاهش داده ایم و در حال رایزنی هستیم تا سهمیه گاز ذوب آهن معقول با شرایط فنی کارخانه باشد.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه متاسفانه صنایع فولادی از جمله ذوب آهن از ابتدای امسال تاکنون یا درگیر محدودیت های تامین آب بودند که این موضوع منطقه ای است، تصریح کرد: البته بحث تامین گاز و برق و محددیت های آن سراسری است و به طور قطع این کمبودها و محدودیت ها بر روی تولید صنایع فولادی اثرگذار خواهد بود.

وی با اعتقاد بر اینکه وجود محدودیت های تامین برق و گاز و آب نشان می دهد که در کشور، صنعت در اولویت قرار ندارد، گفت: در مجموعه ذوب آهن با وجود این محدودیت ها امکان توقف کل خط تولید آن وجود ندارد، اما ناچاریم با این محدودیت ها کنار بیاییم و در حال حاضر این محدودیت ها را در کارگاه های نورد و نیروگاه های خود اعمال کرده ایم.

تولائیان اضافه کرد: از سوی دیگر میزان تولید کوره ها و کارگاه های جانبی با مواد مصرفی همچون آهک و نسوز را کاهش داده ایم و یا ناچار به به کاهش تولید آهن اسفنجی خود شده ایم تا بتوانیم با محدودیت‌های تامین گاز کنار بیاییم.

وی تصریح کرد: به طور قطع محدودیت های ناشی از تامین گاز و کاهش این تولیدات طبیعتا بر روی محصول نهایی اثرگذار است.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان درباره تاثیر محدودیت های گاز و تاثیر بر تعهدات این شرکت به خصوص تحویل ریل، توضیح داد: تولیدات خاص و استراتژیک ذوب آهن همچون ریل حدود یک بیست و پنجم کل حجم تولید این مجموعه در سال است، بنابراین سعی شده به هر قیمتی تولید محصولات استراتژیک ذوب آهن را حفظ کنیم تا در روند فعالیت کشور اختلال ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: علاوه بر محدودیت‌های تامین انرژی، ذوب آهن همچنان در بحث تامین مواد اولیه خود همچون زغال‌های داخلی و مواد سنگ آهن ریز و درشت دانه به شدت دچار مشکل است و در روزهای آتی می تواند این کمبودها اختلالاتی را برای مجموعه ذوب آهن ایجاد کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا