اخبارتاپنفت و پتروشیمی

نفت با فروکش نگرانی‌های کرونایی صعود کرد

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۴.۹ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات نفت برنت ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۴.۶ درصدی روز گذشته افزود.

قیمتهای نفت هفته گذشته به دلیل نگرانیها نسبت به اثربخشی ضعیف واکسنها در برابر واریانت جدید اُمیکرون و آسیب دیدن تقاضا در صورت وضع مجدد قرنطینه‌ها، ریزش کرده بودند. با این حال یک مقام بهداشتی آفریقای جنوبی اوایل هفته جاری اظهار کرد موارد اُمیکرون، عوارض ملایمی نشان داده اند. همچنین آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: تا به این لحظه به نظر نمی رسد که شدت بیماری زایی بالایی داشته باشد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: این امر احتمال وقوع سناریوی وخیمی که بازارهای نفت طی روزهای اخیر پیش بینی کرده بود را کمتر می کند.

در نشانه دیگری از اعتماد به تقاضا برای نفت، عربستان سعودی روز یکشنبه قیمت فروش نفت در ژانویه به مشتریان آسیایی و آمریکایی خود را افزایش داد. این تصمیم پس از تصویب افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه در نشست روز پنج شنبه وزیران اوپک پلاس، گرفته شد.

در این بین، واردات نفت به چین در نوامبر بهبود یافت. همچنین طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی که بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی را به تاخیر می اندازد هم از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد.

عراق نسبت به تقاضا و قیمتهای بالاتر ابراز خوش بینی کرد در حالی که مدیران شرکتهای جهانی نفت و گاز نسبت به کمبود سرمایه گذاری و ضرورت سوختهای فسیلی با وجود تلاش برای عبور به سمت انرژی پاک‌تر هشدار دادند.

بر اساس گزارش رویترز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اظهار کرد: انتظار دارد قیمتهای نفت به بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه صعود کند. وی در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی دولتی گفت: اوپک تلاش می کند بازار انرژی را به شکل مثبتی کنترل کند که منابع همه طرفین، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را حفظ کند. وزیر نفت عراق گفت: قیمتهای فعلی نفت برای تولیدکنندگان نامناسب است و انتظار دارد در ماه‌های آینده به سطح باثباتی برسد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا