اخباربرترنفت و پتروشیمی

فروش نفت با وجود تهدیدها و تحریم‌ها شرایط مطلوبی دارد

به گزارش صنعت کار، سیدابراهیم رئیسی، امروز (سه‌شنبه، ۱۶ آذرماه) در آیین روز دانشجو و در نشست با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاش هستند هم‌زمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند، دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی این افراد هستند.

وی افزود: برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، تصریح کرد: منابع ارزی موجود در وضع خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای نخستی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران اوضاع نیستیم، فروش نفت نیز با وجود تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات افزایش یافته است.

رئیسی با اشاره به اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، بیان کرد: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می‌گذارد.

وی به موضوع حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت نیز اشاره کرد و گفت: در ماجرای حمله سایبری می‌خواستند فتنه بزرگی در کشور ایجاد کنند، اما آنچه سبب ایجاد آرامش شد این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنهاست و با همه توان تلاش می‌کند مشکل را حل کند.

رئیس‌جمهوری  امید به‌ آینده و اعتماد مردم را سرمایه بسیار ارزشمند برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت سیزدهم شبانه‌روز کار می‌کند، تصریح کرد: در دولت، دو نشست ستاد اقتصادی داریم و همه اجزای تیم اقتصادی در آن حضور دارند و از دیدگاه‌های کارشناسان و صاحب‌نظران هم بهره می‌بریم.

منبع: شانا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا