اخباربرترصنعت و معدن

به دنبال ارتقای صادرات دانش بنیان هستیم/ جهت‌گیری صادراتی باید متناسب با اقتضائات امروز کشور باشد/ هدفگذاری افزودن ۵ میلیارد دلار به صادرات کشورمان تحقق یافت

به گزارش صنعت کار، سید رضا فاطمی امین در پایان همایش روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: تمرکز بیشتر بر صادرات محصولات دانش‌بنیان امسال آغاز شده است و در سال آینده نیز تقویت خواهد شد.

هشت شرکت شایسته تقدیر با رویکرد دانش‌بنیان انتخاب و تجلیل شدند

وی در این خصوص اضافه کرد: تاخیری که در برگزاری مراسم روز ملی صادرات داشتیم به خاطر اضافه کردن همین معیار های دانش بنیان به فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز بوده است و هشت شرکت شایسته تقدیر که رویکرد دانش‌بنیان داشته اند را در این راستا معرفی نموده و مورد تجلیل قرار دادیم.

هدفگذاری برای صادرات کالاهای دارای اشتغال زایی بیشتر در ترکیب صادراتی کشورمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: باید ترکیب صادرات را به‌گونه‌ای تقویت کنیم که کالاهای دارای اشتغال زایی، فناوری بیشتر و مصرف انرژی کمتر صادرات شوند.

جهت‌گیری صادراتی باید متناسب با اقتضائات امروز کشور باشد

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: جهت‌گیری صادراتی کشور باید متناسب با اقتضائات امروز کشورمان باشد.

تحقق هدفگذاری صادراتی کشورمان در نیمه دوم سال

وی با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای اینکه صادرات در نیمه دوم سال پنج میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته باشد، گفت: این هدف گذاری در حال تحقق است و احتمالاً بیش از آنچه که هدف گذاری نموده ایم تحقق خواهد یافت.

وزیر صمت، تحقق این موضوع را در نتیجه تلاش صادرکنندگان دانست و تصریح کرد: ما موانع را برطرف نمودیم و در این راستا حرکت خواهیم کرد که در همان روزهای اول وزارتم ضوابط اجرایی ۲۶ ماده ای را ابلاغ کردیم که بسیاری از موارد و مسایل صادرکنندگان را در بر می گرفت.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات با حضور معاون اول رییس جمهور، معاون اقتصادی و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزیر صمت در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران امروز ۲۲ آذر برگزار شد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا