اخباربرترصنعت و معدن

تعیین کریدور صادراتی با لحاظ تأییدیه‌های مورد نظر و سرویس‌های صادراتی

به گزارش صنعت کار، سورنا ستاری، امروز در بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات اظهار داشت: در اقتصاد دانش‌بنیان اکوسیستم جدیدی در حال انجام است و اقتصاد دانش‌بنیان چیزی جز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش نیست.

معاون فناوری رئیس‌جمهور گفت: در حوزه پژوهش‌تجاری باید در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرد و لازم است بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

وی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های داخلی و قوانین دست و پاگیر داخلی مانع پیشرفت صادرات در این حوزه است،‌ گفت: اثرات جانبی‌ تحریم‌های داخلی سهمگین‌تر از تحریم‌های خارجی است.

ستاری افزود: در معاونت فناوری‌ یک کریدور صادراتی تعیین کرده‌ایم که سرویس‌های صادراتی و تأییدیه‌های مورد نظر در آن لحاظ شده است.

معاون فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به قوانین متناقض و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه که مانع صادرات است،‌ گفت: این دستورالعمل‌ها را کسانی صادر می‌کنند که اصلا در بخش خصوصی نبوده‌اند و اگر چه افراد سالمی هستند اما مطلع از ضربات این تصمیمات غلط نیستند.

وی افزود: امیدواریم دولت جدید با کسب تجربه از اشتباهات دوره‌های گذشته اتفاقات خوبی را در بخش صادرات رقم بزند و با کمک سازمان توسعه تجارت و وزارت اقتصاد سال خوبی را برای صادرات داشته باشیم.

معاون فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: در بودجه سال آینده برای صادرات برنامه‌ریزی جدی انجام شده است.

ستاری با بیان اینکه صادرات نفت از 100 سال پیش در کشور ما آغاز شده است،‌گفت: تغییر این رویه و حرکت به سمت صادرات کالاهای غیرنفتی کار بسیار سختی است و به هم ریختن اکوسیستم موجود که بر اساس آن دستورالعمل‌هایی نوشته شده و وظایفی برای آن تعیین شده است کار مشکلی است، بنابراین من به هر فردی که بخواهد در دولت در زمینه صادرات نوآوری کند و تغییر سیستم دهد کمک می‌کنم زیرا مطلع هستم که این کار بسیار دشوار است و در این مسیر باید اتهامات زیادی را بپذیرد.

معاون فناوری رئیس‌جمهور اضافه کرد: پشت هر مجوزی فساد وجود دارد پس باید منفعت و ضرر آن همزمان دیده شود.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا